Skip to content

Gör karriär som konsult hos oss

Som konsult hos oss samlar du ovärderlig kunskap. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Våga ta steget!

Roligt på jobbet är vårt normaltillstånd

Vi är experter på att hjälpa specialister landa uppdrag. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Välkommen hem!

Vill du också känna den där ”Äntligen måndag”-känslan? På KIMM arbetar vi mot att alla våra medarbetare ska ha den bästa tiden i sin karriär. Vad innebär det då? Det betyder olika saker för var och en av oss, men målet är att du ska känna att tiden du spenderar hos oss ska vara ett roligt och givande äventyr.

Ladda ner vår konsultguide!

Om du tycker att det låter spännande att jobba som konsult inom marknad & kommunikation, men vill veta mer om vad det innebär rent praktiskt så är den här konsultguiden för dig!

Boka all inclusive. Checka in här!

Som konsult hos KIMM erbjuds du alltid marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till kollektivavtal. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Vi har också ett samarbete med MIS – Marknadsföreningen i Stockholm, vilket innebär att du som konsult hos oss i Stockholm har möjlighet att kostnadsfritt delta på deras seminarier och events.

Vi har också flera konsultträffar varje år för att du ska få möjlighet att träffa och nätverka med andra konsulter på KIMM. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett var du befinner dig i din karriär, så ska konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

En digital marknads-koordinator vars äventyr ledde henne till oss på KIMM!

När en spännande chans dök upp blev hon konsult.

Fördelarna med att bli en konsult hos KIMM

Funderar du på om konsultyrket är något för dig? Vad innebär det egentligen att vara konsult och vilka fördelar finns det? Oavsett var du befinner dig i din karriär så kan konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi sätter dig som konsult i första rummet och följer dig genom din karriär – idag och i framtiden. När vi bygger vår relation med dig gör vi det ur ett långsiktigt perspektiv.

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag, som även delar dina värderingar.

En stor fördel med att vara konsult är möjligheten att du får fylla ditt CV med roliga uppdrag och utmanade projekt. På KIMM ser vi till att du följer din dröm, och vi hjälps åt för att du ska uppnå dina karriärsmål.

Vägen mot drömuppdraget

Ditt nuläge

För att landa i vilket ditt nästa äventyr kan bli så behöver vi först veta mer om vem du är

Ditt drömläge

Vad drömmer du om? Är det att arbeta från en strand i Miami eller är det att arbeta 24/7 som marknadschef på ett storbolag? Oavsett dröm så coachar vi dig åt rätt håll

Välkommen hem!

Om du tror, liksom vi, att vi är en match made in heaven så blir vi kollegor

Passande uppdrag

Som konsult hos oss matchar vi dig med uppdrag som passar dina kompetenser och dina drömmar

Dags för nästa äventyr

Börjar uppdraget lida mot sitt slut? Då hjälper vi dig att hitta ditt nästa äventyr baserat på dina (nya) drömmar och mål. Att ”gigga” har aldrig varit enklare

Registrera ditt CV

Är du sugen på nytt jobb men letar inte aktivt? Bli en del av vår community så hör vi av oss när vi har ett jobb som passar dig! Att söka nytt jobb har aldrig varit enklare.

Ta första steget mot att bli konsult, det kan vara ett av dina bästa beslut

Kontakta oss så berättar vi mer!

Bli inspirerad!

Blogg

Så sätter du nästa års marknadsbudget – fällor och framgångsrecept

Dags att sätta nästa års budget? Det kan kännas som ett pussel, men det är också din chans att visa marknadsavdelningens verkliga värde för företaget. Här får du inte bara inspiration utan också konkreta insikter om vanliga fallgropar och tips på hur du pitchar din budget till styrelsen och ledningen.
Blogg

Trendspaning: marknadsföring & kompetenser 2025 och framåt

Under vårt senaste marknadssnack delade Mira Thimmayya med sig av sina trendspaningar från Web Summit 2024 – en av världens största tech- och marknadsföringskonferenser. Här är de sex viktigaste insikterna för oss som arbetar med att bygga varumärken och skapa framtidens marknadsföring. Du får också våra reflektioner om hur våra team, ledningsgrupper och roller måste utvecklas för att möta de nya kraven från vår egen Marie Thorslund.
Blogg

10 sätt marknadschefer kan boosta sitt team med AI (och få dem att må bättre!)

AI är en kraftfull allierad för marknadschefer som vill hjälpa sina team att jobba smartare, effektivare och må bättre. Men för att få ut det mesta av AI är det lika viktigt att skapa en inkluderande dialog och ge teamet rätt förutsättningar för att lära sig och använda verktygen. Här är våra bästa tips!
Det senaste inom martech från KiMM
Blogg

Det senaste inom ”MarTech” – Verktygen som förändrar marknadsarbetet

I en tid där teknik och marknadsföring smälter samman, är Martech (marketing technology) ett område som ständigt utvecklas. För marknadschefer och digitala marknadsförare är det avgörande att hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna och verktygen som kan hjälpa till att driva effektivare kampanjer, förbättra kundresan och öka ROI. Här är några av de hetaste trenderna inom Martech just nu!
Trender inom marknadsföring
Blogg

Fall inte för nästa trend, men hamna inte efter heller.

Som marknadsförare idag ingår det nästan i arbetsbeskrivningen att vara en mångsysslande generalist. Med tanke på hur snabbrörligt landskapet vi lever i är, med nya kanaler, plattformar och tekniker som ploppar upp varje dag så hjälper det om vi är nyfikna av naturen. Men var får nyfikenheten plats att frodas om kalendern är full?
Blogg

Executive Search: Så hittar du toppchefer och ledare inom marknadsföring och kommunikation

Att hitta rätt ledare inom marknadsföring och kommunikation är en kritisk uppgift som kan avgöra er organisations framgång. Men hur skiljer sig processen för att rekrytera dessa toppositioner från vanlig rekrytering?
mångfald i rekrytering
Blogg

”Diversify or die” – Rekryterarnas roll i mångfaldsfrågan.

I dagens dynamiska och globaliserade värld är mångfald och inkludering inte längre en lyxfråga utan en nödvändighet för företagens överlevnad och framgång. Det låter rimligt, ellerhur? Ändå är vi långt ifrån målet här i Sverige. I våras hade Wise Professionals nöjet att prata med Amanda Lundeteg, VD för Allbright om ämnet.
Blogg

Marknad + HR = Magi! – Så stärker vi företaget tillsammans

I en värld där konkurrensen är hårdare än någonsin och företagskulturen spelar en avgörande roll för att attrahera och behålla talanger, blir samarbetet mellan marknadsavdelningen och HR-avdelningen allt viktigare.
Blogg

Framtidssäkra ditt MarCom team!

I en värld där automatisering och snabba förändringar är normen, är marknadsavdelningens roll mer avgörande än någonsin. Det räcker inte längre med att bara vara en stödjande funktion. Marknadsföringen ska vara en strategisk partner och en drivkraft för företagets tillväxt. För att stå rustad inför 2025 behöver marknadsteamen vara både proaktiva och synliga, och de måste samarbeta med sälj och produkt för att skapa en helhet som driver företaget framåt.
Event

Marknadssnack: Kreativitet – en framgångsfaktor!

Event

Webinar 24-månadersregeln

Blogg

Poddtips: Bli en bättre, smartare och skarpare marknadsförare i sommar!

Vi har samlat de bösta poddarna för dig som vill utvecklas som marknadsförare. Perfekt för lite sommarlyssning i hängmattan!
konsult marknadsföring kimm
Success Story

Stärk ditt marknadsteam med en konsult!

Läs vår success story, ett case med Wolters Kluwer, där deras Marketing Director berättar varför de valt att ta in två konsulter genom oss på KiMM.
Blogg

Hur ser framtiden ut för inhouseavdelningen?

I USA har ca 80% av företagen en egen inhouseavdelning för marknadsföring. I Sverige ligger siffran runt 60%. Innebär detta att reklambyrån är död? Att alla borde ha en inhousebyrå? Och hur jobbar vi bäst med konsulter och specialister?
Success Story

Att rekrytera en nyckelperson snabbt & kostnadseffektivt!

Att snabbt hitta en medarbetare som passar in i kulturen, förstår affären och projektleder som en stjärna var uppdraget. Läs mer om hur KIMM stöttade Marknadsföreningen Stockholm när dem behövde en ny Medlemsansvarig.
Event

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer

Event

Wiseful Learning #37 – Rekryteringsbolagen – Näringslivets grindvakter

Guide

Strategier och trender 2024

Efter ett utmanande år där marknads- och kommunikationsavdelningar stått inför budgetmässiga prövningar och resursbegränsningar, är det nu dags att blicka framåt. Utforska strategierna och trenderna som kommer vara avgörande för att ta marknadsföring till nya höjder. Följ med oss när vi granskar hur personalisering blir nyckeln till att skapa meningsfulla upplevelser och når målgrupper på djupet.
Blogg

Så leder du ett hållbart och framgångsrikt marknadsteam

En roll med stora utmaningar i ständig utveckling. Marknadschefen förväntas ofta ha svar på allt – men hur skapar man ett hållbart team och vad ska man lägga fokus på? Experterna Marie och Maggie ger sina bästa tips för hur man lyckas i sin roll i tuffare tider.
Blogg

Vinn en exklusiv Teamutvecklings-workshop!

Vill du ta ditt team till nya höjder? Nu har du chansen att vinna en spännande och interaktiv workshop i teamutveckling från vår partner Alva Labs! Den är speciellt anpassad för upp till 10 personer. Under 1,5 intensiva timmar kommer ni tillsammans att utforska och utveckla er teamdynamik på djupet.