Cookie-inställningar Vår webbplats använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att din användarupplevelse ska bli ännu bättre. Du kan läsa mer om dem samt konfigurera dina inställningar
Skip to content

Gör karriär som konsult hos oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Våga ta steget, det blir kul!

Roligt på jobbet är vårt normaltillstånd

Vi är experter på att hjälpa specialister landa drömuppdragen. Som konsult hos oss garanterar vi den bästa tiden i din karriär. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Välkommen hem!

Vill du också känna den där ”Äntligen måndag”-känslan? På KIMM arbetar vi mot att alla våra medarbetare ska ha den roligaste tiden i sin karriär. Vad innebär det då? Det betyder olika saker för var och en av oss men målet är att du ska känna att tiden du spenderar hos oss ska vara ett roligt och galet äventyr.

Boka all inclusive. Checka in här!

Som konsult hos KIMM erbjuds du alltid marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till kollektivavtal. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Vi har också ett samarbete med MIS – Marknadsföreningen i Stockholm, vilket innebär att du som konsult hos oss i Stockholm har möjlighet att kostnadsfritt delta på deras seminarier och events. Vi har också flera konsultträffar varje år för att du ska få möjlighet att träffa och nätverka med andra konsulter på KIMM. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett var du befinner dig i din karriär, så ska konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Fördelarna med att bli en konsult hos KIMM

Funderar du på om konsultyrket är något för dig? Vad innebär det egentligen att vara konsult och vilka fördelar finns det? Oavsett var du befinner dig i din karriär så kan konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi sätter dig som konsult i första rummet och följer dig genom din karriär – idag och i framtiden. När vi bygger vår relation med dig gör vi det ur ett långsiktigt perspektiv.

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag, som även delar dina värderingar.

En stor fördel med att vara konsult är möjligheten att du får fylla ditt CV med roliga uppdrag och utmanade projekt. På KIMM ser vi till att du följer din dröm, och vi hjälps åt för att du ska uppnå dina karriärsmål.

Vägen mot drömuppdraget

Ditt nuläge

För att landa i vilket ditt nästa äventyr kan bli så behöver vi först veta mer om vem du är

Ditt drömläge

Vad drömmer du om? Är det att arbeta från en strand i Miami eller är det att arbeta 24/7 som marknadschef på ett storbolag? Oavsett dröm så coachar vi dig åt rätt håll

Välkommen hem!

Om du tror, liksom vi, att vi är en match made in heaven så blir vi kollegor

Passande uppdrag

Som konsult hos oss matchar vi dig med uppdrag som passar dina kompetenser och dina drömmar

Dags för nästa äventyr

Börjar uppdraget lida mot sitt slut? Då hjälper vi dig att hitta ditt nästa äventyr baserat på dina (nya) drömmar och mål. Att ”gigga” har aldrig varit enklare

Registrera ditt CV

Är du sugen på nytt jobb men letar inte aktivt? Bli en del av vår community så hör vi av oss när vi har ett jobb som passar dig! Att söka nytt jobb har aldrig varit enklare.

Ta första steget mot att bli konsult, det kan vara ett av dina bästa beslut

Kontakta oss så berättar vi mer!

Bli inspirerad!

Blogg

Hubspot släpper årlig rapport: Trender och strategier inför 2023!

Det finns inget yrkesområde som rör sig lika snabbt som marknad och kommunikationsområdet. Som tur finns det många företag som har data i sitt DNA och analyserar hur vi bör arbeta för att lyckas med vårt arbete. Hubspot släpper årligen en rapport för att hjälpa marknadsförare att prioritera sina strategier och överträffa sina mål. Rapporten kommer ifrån egna data, frågor ställda till 1600+ marknadsförare samt intervjuer med experter. Genom att analysera hur vi arbetat under 2022 kan vi börja planera för hur vi ska arbeta under 2023. Det är nu det roliga börjar!
Event

Dags att snacka lite Marketing Automation!

Blogg

Låt oss snacka lite Marketing Automation

Som den nörd jag är så kommer här lite siffror… 80% av alla marknadsavdelningar som använder sig av Marketing Automation genererar fler leads och 77% ökar sin försäljning. Galet bra, eller hur? Däremot så tror många företag (och marknadschefer) att en M/A strategi sätts, vi bygger några automatiserade flöden och sen så tjänar vi massor av pengar. Så fungerar det inte! Men det är ett otroligt bra sätt att effektivisera och lägga tid på bättre saker.
Guide

Bygg ditt dream team

Står du inför att skala upp din marknadsavdelning till ett framåtlutat- högpresterande och samtidigt härligt team att arbeta i? Vilken kompetens kommer du behöva framåt och hur ska du bygga upp ditt dream team? Hur skapar du ett basecamp med personer som tillsammans kan ta er till toppen? 
Blogg

Så får du koll på Social Media Manager-rollen 

95% av alla internetanvändare använder sociala medier dagligen (Svenskarna & Internet 2021). Som användare översköljs vi av tusentals kommersiella meddelanden varje dag. Att sociala medier har fått en framträdande roll i mediemixen för de flesta företag har nog inte gått någon förbi, så då är det väl bara att anställa en social media manager så är saken biff? – Nja, inte riktigt, skriver Jessica Audsley, VD och grundare av Rock Social, en byrå för social media strategi och digital marknadsföring. 
Blogg

Inhouse eller outsourcad marknadsavdelning? Vilken modell passar dig bäst?

Det finns oändligt många olika varianter och uppsättningar på marknadsteam som fungerar bra. Det handlar om att hitta rätt modell för dig och ditt företag. Här har du några olika varianter våra kunder uppskattar. Vi har försökt berätta om både för- och nackdelarna med de olika modellerna.
Blogg

Gör marknadsarbetet hållbart utan att tappa fart och resultat

Hur ser det ut på din marknads- eller kommunikationsavdelning? Har ni en tydlig målbild, välförankrade strategier, mätbara delmål och nedbrutna nyckeltal? En känsla av att vara i kontroll över balansen mellan långsiktigt arbete och kortsiktiga insatser? En fin dynamik i teamet med medarbetare som trivs och utvecklas? Tid för reflektion och lärande? Grattis, ni är troligtvis ganska unika.
Blogg

Generalist eller specialist: Vad behöver jag egentligen?

Det finns idag så otroligt många olika kanaler och mer data än någonsin tidigare att ta hänsyn till. Detta ställer höga krav och förväntningar på dagens marknad och kommunikationsmedarbetare. Kompetensförsörjning är en stor del av arbetet för dig som ansvarar för att driva marknad- och kommunikationsarbetet framåt. Men hur bygger man egentligen sitt drömteam inom marknad och kommunikation? Ska man rekrytera bred kompetens eller mer specialiserad?
Blogg

Den digitala marknadsspecialisten springer ett digitalt maraton som ingen ser!

Företag skriker efter marknadspersonal och många tror att en Digital Marknadsspecialist kan lösa alla deras problem och behov. Dem söker en analytiker, en kreatör, en marknadsprojektledare, en strateg, en Hubspot-guru, CRM/systemförvaltare och en SoMe expert i en och samma person. Nu är det nog dags för oss (både företag och digitala marknadsförare) att sänka våra förväntningar – och börja tänka realistiskt.
Blogg

Anställa, hyra in eller använda byrå?

Har du behov av kompetens till marknadsfunktionen och är osäker på om det är bäst att anställa, hyra in en konsult eller anlita byrå? Vad som blir bäst beror på era behov och möjligheter. Med hjälp av ett gäng frågor och en översikt över de olika alternativen hoppas vi kunna göra valen tydligare för dig. Och du, vi på Kimm finns här som bollplank! Hör av dig så hjälps vi åt att komma fram till bästa lösningen.
Blogg

Tre trender som påverkar din marknads-avdelning

Det är otroligt svårt att definiera vad marknad har som viktigaste uppgift idag, och det kommer bli ännu svårare framöver. Våra kära marknadsavdelningar har fått utökat ansvar. Traditionella marknadsuppgifter blandas upp med nyare och avgörande arbetsuppgifter för att företaget ska kunna ta strategiska och datadrivna beslut.
Blogg

Driva företag och rekrytera på distans: detta ska du tänka på

Viseos medgrundare Marcus Sandström har mer än tio års erfarenhet av att driva företag på distans och delar i den här artikeln med sig av sina tips för att driva företaget framåt 
Blogg

Varför rekryterar vi ”digitala” specialister?

Varför är ordet “digital” bland det trendigaste vi kan ha med i en titel och våra rekryteringsannonser idag? Och vad avgör om en kandidat faktiskt är digital eller inte? Följ med på vår spaning kring ordet digital och utmaningen att förstå och tolka vad företag faktiskt behöver när de söker nya medarbetare.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #1

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag. Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här reder jag ut lite frågetecken kring begreppet begåvning.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #2

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag.Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här är några saker att ha koll på när man väljer begåvningstest.
Blogg

Talent Management, har ni börjat?

Arbetar du på en HR-avdelning men är inte direkt involverad i företagets rekryteringar? Eller är du rekryteringsansvarig endast med fokus på nyrekrytering? Många företag lägger krutet på att hitta nya talanger men har ingen strategi för att behålla och utveckla befintliga medarbetare, är inte det konstigt?
Blogg

Hitta rätt i testdjungeln – utan fikonspråk

Debatten kring testverktyg i samband med rekrytering är het just nu. Spännande och bra! Som oberoende, van och flitig testanvändare hoppas jag kunna reda ut några av frågetecknen i ämnet.
Blogg

Rekrytera utan CV – Case Handelsbanken

Att rekrytera utan CV – går det? Ja, ibland kanske frågan är den motsatta – går det att rekrytera med CV? Här får vi dela med oss av ett case från Handelsbanken, där man valde att rekrytera utan CV, av flera olika anledningar.
Blogg

Frågor om privatlivet? Fastna inte i klistret!

Vad gör du på fritiden? Hur ser ditt privatliv ut? Ska man som rekryterande chef fråga om privatlivet redan under intervjun?
Blogg

Vilken tur att jag googlade. Det verkar ju vara en riktig partyprisse!

På Google hittar man all info man behöver! Eller? Brukar du söka på Google på de kandidater du har i en rekryteringsprocess? Ska man göra det?