Skip to content

Gör karriär som konsult hos oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Våga ta steget, det blir kul!

Roligt på jobbet är vårt normaltillstånd

Vi är experter på att hjälpa specialister landa drömuppdragen. Som konsult hos oss garanterar vi den bästa tiden i din karriär. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Välkommen hem!

Vill du också känna den där ”Äntligen måndag”-känslan? På KIMM arbetar vi mot att alla våra medarbetare ska ha den roligaste tiden i sin karriär. Vad innebär det då? Det betyder olika saker för var och en av oss men målet är att du ska känna att tiden du spenderar hos oss ska vara ett roligt och galet äventyr.

Boka all inclusive. Checka in här!

Som konsult hos KIMM erbjuds du alltid marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till kollektivavtal. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Vi har också ett samarbete med MIS – Marknadsföreningen i Stockholm, vilket innebär att du som konsult hos oss i Stockholm har möjlighet att kostnadsfritt delta på deras seminarier och events. Vi har också flera konsultträffar varje år för att du ska få möjlighet att träffa och nätverka med andra konsulter på KIMM. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett var du befinner dig i din karriär, så ska konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Fördelarna med att bli en konsult hos KIMM

Funderar du på om konsultyrket är något för dig? Vad innebär det egentligen att vara konsult och vilka fördelar finns det? Oavsett var du befinner dig i din karriär så kan konsultrollen ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi sätter dig som konsult i första rummet och följer dig genom din karriär – idag och i framtiden. När vi bygger vår relation med dig gör vi det ur ett långsiktigt perspektiv.

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag, som även delar dina värderingar.

En stor fördel med att vara konsult är möjligheten att du får fylla ditt CV med roliga uppdrag och utmanade projekt. På KIMM ser vi till att du följer din dröm, och vi hjälps åt för att du ska uppnå dina karriärsmål.

Vägen mot drömuppdraget

Ditt nuläge

För att landa i vilket ditt nästa äventyr kan bli så behöver vi först veta mer om vem du är

Ditt drömläge

Vad drömmer du om? Är det att arbeta från en strand i Miami eller är det att arbeta 24/7 som marknadschef på ett storbolag? Oavsett dröm så coachar vi dig åt rätt håll

Välkommen hem!

Om du tror, liksom vi, att vi är en match made in heaven så blir vi kollegor

Passande uppdrag

Som konsult hos oss matchar vi dig med uppdrag som passar dina kompetenser och dina drömmar

Dags för nästa äventyr

Börjar uppdraget lida mot sitt slut? Då hjälper vi dig att hitta ditt nästa äventyr baserat på dina (nya) drömmar och mål. Att ”gigga” har aldrig varit enklare

Registrera ditt CV

Är du sugen på nytt jobb men letar inte aktivt? Bli en del av vår community så hör vi av oss när vi har ett jobb som passar dig! Att söka nytt jobb har aldrig varit enklare.

Ta första steget mot att bli konsult, det kan vara ett av dina bästa beslut

Kontakta oss så berättar vi mer!

Bli inspirerad!

Guide

Strategier och trender 2024

Efter ett utmanande år där marknads- och kommunikationsavdelningar stått inför budgetmässiga prövningar och resursbegränsningar, är det nu dags att blicka framåt. Utforska strategierna och trenderna som kommer vara avgörande för att ta marknadsföring till nya höjder. Följ med oss när vi granskar hur personalisering blir nyckeln till att skapa meningsfulla upplevelser och når målgrupper på djupet.
Blogg

Så leder du ett hållbart och framgångsrikt marknadsteam

En roll med stora utmaningar i ständig utveckling. Marknadschefen förväntas ofta ha svar på allt – men hur skapar man ett hållbart team och vad ska man lägga fokus på? Experterna Marie och Maggie ger sina bästa tips för hur man lyckas i sin roll i tuffare tider.
Blogg

Retorik 101: Så kommunicerar du marknadsavdelningens värde

En stor del av ditt jobb som marknadschef är att kommunicera marknadsavdelningens värde och bidrag till företagets framgång. En välutformad och övertygande kommunikation är nyckeln till att intebara stärka ditt team utan också att få övriga delar av organisationen att förstå och uppskatta den betydelsefulla roll som marknadsföring spelar.
Blogg

Minskad marknadsbudget? Prioritera rätt!

I en värld där företagsbudgetar ständigt är under press är det inte ovanligt att marknadsavdelningar får klara sig med mindre resurser – både i form av pengar och medarbetare/kompetens. Men även om du har en minskad marknadsbudget finns det många sätt att nå dina mål utan att bränna hål i fickan. Så med en minskad budget? Var bör du lägga din tid?
Blogg

Från brand fatigue till mer hjärta och integrering

Aldrig någonsin har omvärlden förändrats i den takt som den gör idag. De senaste åren har vi sett en explosion av innovationer och teknik som har förändrat sättet vi når ut till och engagerar våra målgrupper. I en värld som ständigt förändras blir marknadsförarens roll att lyckas sticka ut ur bruset och att lyckas anpassa sig efter det ständigt föränderliga beteendet hos målgruppen. Vilka trender kommer att färga marknadsföringslandskapet under de kommande 10 åren?
Blogg

Marknadsbranschens (r)evolution – har vi hängt med?

Under de senaste tio åren har marknadskommunikation utvecklats i en rasande takt. Med ökad användning av teknologi och förändrade konsumentbeteenden har yrkesområdet genomgått en betydande förändring. Frågan är, har vi hunnit med?
Event

Upptäck kraften med ChatGPT inom marknadsföring

Webinar
Blogg

Gasa eller bromsa i lågkonjunktur?

Visste du att studier av tidigare lågkonjunkturer visar tydligt att de som vågade agera kraftfullt genom att prioritera, investera och satsa på optimering var de som klarade sig bäst?
Event

Så bygger du ett hållbart marknadsteam!

Blogg

Från litet till mellanstort marknadsteam

Din organisation har gått från att ha en marknadsperson, den där multikreatören som förväntas leverera alltifrån strategi till produktion till att nu bestå av ytterligare en specialist eller koordinerande kompetens. Nu står ni inför expansion igen. Hur går man från att vara ett litet marknadsteam till att växla upp, hitta fler specialister och bli ett mellanstort marknadsteam? Vilken väg ska NI välja? Och innebär ett mellanstort team att vi gör ALLT internt? Det djupdyker vi i den här bloggen.
Blogg

Så bygger du det ”lilla” marknadsteamet

Många bolag och organisationer börjar sin ”marknadsresa” genom att anställa en person. Man söker då den där multikreatören som både ska leverera hands on, planera strategiskt och kunna ställa krav på leverantör. Men vad är nästa kompetens att ta in? Hur går din organisation från ensamrollen på marknad till att bygga det där lilla marknadsteamet som innebär att ni snabbt kan skala upp ert marknadsarbete?
Blogg

Så lyckas Beijer Byggnadsmaterial AB fånga sin målgrupp!

Hur vågar man som marknadsteam tänka utanför boxen för att skapa engagemang? Hur tar man första steget mot nya strategier och hur kommer man nära sin målgrupp på riktigt? Svaren på de frågorna delade Elisabet Heinrich med sig av på årets första KIMM webinar!
Event

Webinar: Så byggde Beijer Bygg starka och framgångsrika egna kanaler

Blogg

Så använder du marknadsbudgeten smart 2023

Planerar ni att möta lågkonjunkturen genom att dra ner på marknadskostnader och slimma resurser? Det kan föra med sig större risker på lång sikt än vad det ger i vinst på kort sikt. Vi ger några exempel och resonerar kring hur vi kan förhålla oss till både konjunktur och trender, samtidigt som vi skärper vårt fokus och lägger tid och kostnader på det som ger bäst värde, både nu och senare.
Blogg

Så skapar en CRM-ansvarig värde för din verksamhet

Vi upplever en stor efterfrågan på kompetens inom CRM. Hur kommer det sig att fler och fler organisationer vill arbeta strukturerat och fokuserat med sitt CRM och vilka värden kan det skapa för verksamheten?
Blogg

Våga ta klivet till en roll som CRM-ansvarig

Arbetar du i en roll där en del av arbetsuppgifterna handlar om att hantera information i CRM-system? Kanske är du superuser, tar fram listor, sätter upp automatiseringar eller ser till att data från kampanjer kommer till säljare? Då sitter du på kompetens och kunskap som är efterfrågad i rollen som CRM-ansvarig!
Event

MIS: Hur du bygger ditt MarCom dreamteam – Case med Intersport & KIMM

Stockholm
Blogg

Hubspot släpper årlig rapport: Trender och strategier inför 2023!

Det finns inget yrkesområde som rör sig lika snabbt som marknad och kommunikationsområdet. Som tur finns det många företag som har data i sitt DNA och analyserar hur vi bör arbeta för att lyckas med vårt arbete. Hubspot släpper årligen en rapport för att hjälpa marknadsförare att prioritera sina strategier och överträffa sina mål. Rapporten kommer ifrån egna data, frågor ställda till 1600+ marknadsförare samt intervjuer med experter. Genom att analysera hur vi arbetat under 2022 kan vi börja planera för hur vi ska arbeta under 2023. Det är nu det roliga börjar!
Event

Dags att snacka lite Marketing Automation!

Blogg

Låt oss snacka lite Marketing Automation

Som den nörd jag är så kommer här lite siffror… 80% av alla marknadsavdelningar som använder sig av Marketing Automation genererar fler leads och 77% ökar sin försäljning. Galet bra, eller hur? Däremot så tror många företag (och marknadschefer) att en M/A strategi sätts, vi bygger några automatiserade flöden och sen så tjänar vi massor av pengar. Så fungerar det inte! Men det är ett otroligt bra sätt att effektivisera och lägga tid på bättre saker.