Skip to content

Vi matchar äventyrare med destination, för att skapa magi på jobbet!

I 10 år har vi korsat hav och land, kämpat mot alla odds och hittat de mest fantastiska kandidaterna och företagen för att skapa magiska matchningar. Vi har sett marknad och kommunikationsområdet förändras, och vi har anpassat oss och följt med i utvecklingen. Vi vet att marknadschefer behöver stöd och rådgivning i den ständigt föränderliga världen av marknad och kommunikation. KIMM är här för att ge dig den hjälpen och supporten du behöver för att ta din marknadsavdelning till nästa nivå.

Så häng med oss på äventyr! Vi lovar att det kommer att bli en resa du aldrig kommer att glömma. Oavsett om du letar efter din nästa drömkandidat eller det perfekta företaget att jobba för, så finns vi här för att stötta dig och hjälpa dig ta dig an ditt nästa äventyr!

Bygg ett marknadsteam som rockar på de digitala vågorna!

Under de senaste 10 åren har marknad och kommunikationsyrkesområdet genomgått stora förändringar. Med den snabba teknologiska utvecklingen har marknadsföringskanaler förändrats och nya digitala plattformar har dykt upp, vilket har skapat nya möjligheter för marknadsförare att nå ut till sin målgrupp.

Det är viktigt att bygga ett marknadsteam som är rustat för framtiden och har kompetens att hantera de förändringar som kommer. Detta innebär att rekrytera talanger med de rätta färdigheterna, såsom digital kompetens, kreativitet och förmåga att analysera data och resultat.

Att investera i ett starkt marknadsteam som är rustat för framtiden kan hjälpa företaget att stärka sin konkurrenskraft och anpassa sig till den snabba utvecklingen inom marknad och kommunikationsyrkesområdet.

Vill du veta mer om hur du kan bygga ett team som kan möta dagens utmaningar samt är rustade för framtiden?

Från drömmar till verklighet

Vi ser till att arbetslivet blir ett roligt äventyr! Ingen resa är den andra lik – och det är just det som är så fantastiskt. Eller hur? Inspireras av våra kunder och kandidaters egna resor och trendspaningar.

Jacob Anderson

Marketing Director, Yamaha Motor

Anja Kullberg

Marknadschef, konsult, Mioo

Johanna Nyqwist

Rekryteringskonsult, KiMM

Helena Leach Squire

Creative Director, Stronger

Olof Lindmark

Talent Manager, KiMM

Marie Thorslund

Affärsområdeschef & Coach, KiMM

Sandra Andreasson

Social Media Editor, konsult, KiMM

David Sundh

Art Director, konsult, KiMM

– BLOGG

Marknadsbranschens (r)evolution – har vi hängt med?

Under de senaste tio åren har marknadskommunikation utvecklats i en rasande takt. Med ökad användning av teknologi och förändrade konsumentbeteenden har yrkesområdet genomgått en betydande förändring. Frågan är, har vi hunnit med?

Så här hjälper vi dig bygga framtidens marknadsteam

Vi vet att alla marknadsavdelningar har unika behov. Många behöver hjälp med hela rekryteringsprocesser och andra behöver stöd i olika delar av resan. Oavsett vad du behöver kan vi erbjuda dig det. Med våra skräddarsydda lösningar hjälper vi dig hela vägen, på dina villkor. Vi älskar den här branschen.

Konsultuthyrning >
Behöver du en ny medarbetare med kort varsel? Behöver du förstärkning i teamet men har inte möjlighet att rekrytera? Då kan en interim konsult vara lösningen.

Rekrytering >
Vi hjälper dig att rekrytera ditt dream team inom media, marknadsföring och kommunikation.

Start Up >
Står du i startgroparna för en ny rekrytering men är osäker på vad det egentligen är du o ditt företag behöver? Vi hjälper dig att komma igång!

Search Up
Med vårt starka konsultnätverk och vårt rådgivande tillvägagångssätt ser vi till att du får den hjälp du faktiskt behöver.

Second opinion >
Driver du rekryteringsprocessen själv och måste göra ett val mellan två starka kandidater? Vi hjälper dig med det sista och avgörande steget i processen.

Coaching >
Som ledare inom marknad och kommunikation förväntas man ofta ha svar på allt. Men så är det ju inte alltid. Känner du igen dig?

– BLOGG

Från brand fatigue till mer hjärta och integrering

Aldrig någonsin har omvärlden förändrats i den takt som den gör idag. De senaste åren har vi sett en explosion av innovationer och teknik som har förändrat sättet vi når ut till och engagerar våra målgrupper. I en värld som ständigt förändras blir marknadsförarens roll att lyckas sticka ut ur bruset och att lyckas anpassa sig efter det ständigt föränderliga beteendet hos målgruppen. Vilka trender kommer att färga marknadsföringslandskapet under de kommande 10 åren?

Guide

Strategier och trender 2024

Efter ett utmanande år där marknads- och kommunikationsavdelningar stått inför budgetmässiga prövningar och resursbegränsningar, är det nu dags att blicka framåt. Utforska strategierna och trenderna som kommer vara avgörande för att ta marknadsföring till nya höjder. Följ med oss när vi granskar hur personalisering blir nyckeln till att skapa meningsfulla upplevelser och når målgrupper på djupet.
Blogg

Så leder du ett hållbart och framgångsrikt marknadsteam

En roll med stora utmaningar i ständig utveckling. Marknadschefen förväntas ofta ha svar på allt – men hur skapar man ett hållbart team och vad ska man lägga fokus på? Experterna Marie och Maggie ger sina bästa tips för hur man lyckas i sin roll i tuffare tider.
Blogg

Retorik 101: Så kommunicerar du marknadsavdelningens värde

En stor del av ditt jobb som marknadschef är att kommunicera marknadsavdelningens värde och bidrag till företagets framgång. En välutformad och övertygande kommunikation är nyckeln till att intebara stärka ditt team utan också att få övriga delar av organisationen att förstå och uppskatta den betydelsefulla roll som marknadsföring spelar.
Blogg

Minskad marknadsbudget? Prioritera rätt!

I en värld där företagsbudgetar ständigt är under press är det inte ovanligt att marknadsavdelningar får klara sig med mindre resurser – både i form av pengar och medarbetare/kompetens. Men även om du har en minskad marknadsbudget finns det många sätt att nå dina mål utan att bränna hål i fickan. Så med en minskad budget? Var bör du lägga din tid?
Blogg

Från brand fatigue till mer hjärta och integrering

Aldrig någonsin har omvärlden förändrats i den takt som den gör idag. De senaste åren har vi sett en explosion av innovationer och teknik som har förändrat sättet vi når ut till och engagerar våra målgrupper. I en värld som ständigt förändras blir marknadsförarens roll att lyckas sticka ut ur bruset och att lyckas anpassa sig efter det ständigt föränderliga beteendet hos målgruppen. Vilka trender kommer att färga marknadsföringslandskapet under de kommande 10 åren?
Blogg

Marknadsbranschens (r)evolution – har vi hängt med?

Under de senaste tio åren har marknadskommunikation utvecklats i en rasande takt. Med ökad användning av teknologi och förändrade konsumentbeteenden har yrkesområdet genomgått en betydande förändring. Frågan är, har vi hunnit med?
Event

Upptäck kraften med ChatGPT inom marknadsföring

Webinar
Blogg

Gasa eller bromsa i lågkonjunktur?

Visste du att studier av tidigare lågkonjunkturer visar tydligt att de som vågade agera kraftfullt genom att prioritera, investera och satsa på optimering var de som klarade sig bäst?
Event

Så bygger du ett hållbart marknadsteam!

Blogg

Från litet till mellanstort marknadsteam

Din organisation har gått från att ha en marknadsperson, den där multikreatören som förväntas leverera alltifrån strategi till produktion till att nu bestå av ytterligare en specialist eller koordinerande kompetens. Nu står ni inför expansion igen. Hur går man från att vara ett litet marknadsteam till att växla upp, hitta fler specialister och bli ett mellanstort marknadsteam? Vilken väg ska NI välja? Och innebär ett mellanstort team att vi gör ALLT internt? Det djupdyker vi i den här bloggen.
Blogg

Så bygger du det ”lilla” marknadsteamet

Många bolag och organisationer börjar sin ”marknadsresa” genom att anställa en person. Man söker då den där multikreatören som både ska leverera hands on, planera strategiskt och kunna ställa krav på leverantör. Men vad är nästa kompetens att ta in? Hur går din organisation från ensamrollen på marknad till att bygga det där lilla marknadsteamet som innebär att ni snabbt kan skala upp ert marknadsarbete?
Blogg

Så lyckas Beijer Byggnadsmaterial AB fånga sin målgrupp!

Hur vågar man som marknadsteam tänka utanför boxen för att skapa engagemang? Hur tar man första steget mot nya strategier och hur kommer man nära sin målgrupp på riktigt? Svaren på de frågorna delade Elisabet Heinrich med sig av på årets första KIMM webinar!
Event

Webinar: Så byggde Beijer Bygg starka och framgångsrika egna kanaler

Blogg

Så använder du marknadsbudgeten smart 2023

Planerar ni att möta lågkonjunkturen genom att dra ner på marknadskostnader och slimma resurser? Det kan föra med sig större risker på lång sikt än vad det ger i vinst på kort sikt. Vi ger några exempel och resonerar kring hur vi kan förhålla oss till både konjunktur och trender, samtidigt som vi skärper vårt fokus och lägger tid och kostnader på det som ger bäst värde, både nu och senare.
Blogg

Så skapar en CRM-ansvarig värde för din verksamhet

Vi upplever en stor efterfrågan på kompetens inom CRM. Hur kommer det sig att fler och fler organisationer vill arbeta strukturerat och fokuserat med sitt CRM och vilka värden kan det skapa för verksamheten?
Blogg

Våga ta klivet till en roll som CRM-ansvarig

Arbetar du i en roll där en del av arbetsuppgifterna handlar om att hantera information i CRM-system? Kanske är du superuser, tar fram listor, sätter upp automatiseringar eller ser till att data från kampanjer kommer till säljare? Då sitter du på kompetens och kunskap som är efterfrågad i rollen som CRM-ansvarig!
Event

MIS: Hur du bygger ditt MarCom dreamteam – Case med Intersport & KIMM

Stockholm
Blogg

Hubspot släpper årlig rapport: Trender och strategier inför 2023!

Det finns inget yrkesområde som rör sig lika snabbt som marknad och kommunikationsområdet. Som tur finns det många företag som har data i sitt DNA och analyserar hur vi bör arbeta för att lyckas med vårt arbete. Hubspot släpper årligen en rapport för att hjälpa marknadsförare att prioritera sina strategier och överträffa sina mål. Rapporten kommer ifrån egna data, frågor ställda till 1600+ marknadsförare samt intervjuer med experter. Genom att analysera hur vi arbetat under 2022 kan vi börja planera för hur vi ska arbeta under 2023. Det är nu det roliga börjar!
Event

Dags att snacka lite Marketing Automation!

Blogg

Låt oss snacka lite Marketing Automation

Som den nörd jag är så kommer här lite siffror… 80% av alla marknadsavdelningar som använder sig av Marketing Automation genererar fler leads och 77% ökar sin försäljning. Galet bra, eller hur? Däremot så tror många företag (och marknadschefer) att en M/A strategi sätts, vi bygger några automatiserade flöden och sen så tjänar vi massor av pengar. Så fungerar det inte! Men det är ett otroligt bra sätt att effektivisera och lägga tid på bättre saker.

Så vad väntar du på?

Låt oss ta dig med på en resa till framtiden med KIMM, en del av Wise Professionals. Det kommer att bli en upplevelse du aldrig kommer att glömma!