Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Interim Kommunikatör till Adda (tidigare SKL Kommentus)

Stockholm
Vill du arbeta i en organisation med starkt driv som brinner för att bidra till välfärdens utveckling? Är du en vass press-/webbkommunikatör som vill ta ett helhetsgrepp och utveckla både verksamheten och dig själv? Då kanske du vill anta rollen som Kommunikatör på ett föräldravikariat hos Adda i Stockholm, start redan i juni eller efter överenskommelse. Det här är ett heltidsuppdrag på 12 månader genom KIMM & Wise Professionals. Varmt välkommen med din ansökan!

Det finns många anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på Adda. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom strategisk försörjning som underlättar vardagen, frigör resurser till välfärden och bidrar till ett hållbart samhälle. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Som press-/webbkommunikatör (föräldravik under ett år) kommer du att agera operativt stöd inom kommunikation till såväl chefer som medarbetare på Adda. Din roll är bred där en vanlig dag kan växla mellan att du hanterar press- och medieförfrågningar, planerar och utför innehållsarbete på webben och bidrar till olika kommunikationsuppdrag. Du tillhör kommunikationsteamet och rapporterar till koncernens kommunikationschef. Vi är ett team på åtta kollegor med bred kompetens inom hela kommunikationsområdet, inklusive omvärldsbevakning, press och media, event och övrig extern- och internkommunikation. Vi stöttar koncernens samtliga affärsområden och funktioner och arbetar flexibelt, vilket betyder att du deltar i kommunikationsuppdrag och projekt som rör hela företaget.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantera press- och mediefrågor, proaktivt och reaktivt.
  • Planera och bidra till redaktionsarbetet.
  • Skriva texter och producera innehåll, även film och rörlig media.
  • Publicera information och innehåll för externwebb, pressrum och i sociala medier.
  • Producera och planera utskick av nyhetsbrev.
  • Agera stöd till kommunikationsavdelningen i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en relationsbyggande Kommunikatör som är van att agera stöd till organisation i olika kommunikationsfrågor och projekt samt van att arbeta i hela produktionskedjan från planering, producering till publicering. Som person är du driven, nyfiken, samarbetsinriktad och flexibel. Här får du ett stort eget ansvar att tillsammans med affärsområdeschef och kollegor initiera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser med starkt fokus på press- och medieförfrågningar samt innehåll. Vi ser att du delar våra värderingar genom att vara nyfiken, schysst, vass och relevant. Som medarbetare hos Adda uppmuntras du till ständig utveckling och hos oss får du arbetskamrater med stort engagemang för vår vision och uppdrag – att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner.

Vi söker dig som har:

  • Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, journalistik, eller PR från högskola eller t ex Berghs. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande roll med fokus på innehåll, press- och mediefrågor.
  • Du har erfarenhet av att bygga förtroende hos journalister, är van att formulera starka budskap och jobba mot deadlines.
  • Du är även en vass innehållsproducent och skribent med mycket goda språkkunskaper i svenska.
  • Du behärskar både digital och rörlig media och har goda kunskaper inom relevanta kommunikationsverktyg, EpiServer, Apsis & Adobe CC.

Om Adda

Adda-koncernen består av fyra bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår webb www.adda.se

Vi har bytt namn från SKL Kommentus till Adda. Läs mer om namnbytet

Vad händer nu?

Vi tar inte emot ansökningar via mail, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen och får i samband med det svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Sabina Axelsson, sa@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal