Kommunikatör – Fastighetsbyrån
F är en bra början på många saker. Som i Fastighetsbyrån och vår framtid tillsammans. Som en del av Sveriges ledande mäklarkedja, med drygt 270 kontor och cirka 1 800 medarbetare, får man bättre förutsättningar att växa och bli framgångsrik – idag och på sikt. Vi är din framtidsbyrå och tillsammans gör vi det möjligt.
Vi vill lyckas med det vi gör och ha kul på vägen. Därför är vi generösa med vår kunskap, öppna för nya perspektiv och hjälper varandra framåt. Kom som du är. Alla behövs när vi bygger Fastighetsbyråns framtidsbyrå. Vi vill att hela du ska få en hållbar karriär med balans mellan arbete och privatliv. Bra villkor och förmåner ger dig mer livskvalitet.
Om rollen: I rollen som Kommunikatör kommer du arbeta operativt och strategiskt med fokus på internkommunikation. Du initierar, driver och håller ihop olika kommunikationsaktiviteter och är operativt ansvarig för internkommunikationen. I din roll blir du ett viktigt stöd till huvudkontoret i olika kommunikationsfrågor, produktioner och projekt.
Rollen har ett stort fokus på produktion av texter och innehåll till olika kanaler. Du blir vår expert på att skapa intresseväckande och målgruppsanpassad kommunikation och har stora möjligheter att själv initiera aktiviteter och idéer som du tror på. Du rapporterar till PR & kommunikationschef och sitter i trevliga, nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Planera, producera och uppdatera texter och innehåll i interna kanaler
- Delaktig i framtagning av rörligt material och större produktioner
- Delaktig i planering och innehållsarbete för större evenemang och möte
- Tillsammans med PR & kommunikationschef planera och utveckla företagets internkommunikation
- Producera och publicera innehåll i vissa externa kanaler (T ex PR, nyhetsbrev, LinkedIn)
För att trivas i rollen är du en initiativtagande, självgående och prestigelös teamplayer som har förmågan att skapa relationer i hela organisationen. Vi tror att du skapar förtroende genom att vara trygg som person såväl som i din kompetens. Du älskar att arbeta med det skriva ordet och har ett intresse av kommunikation i alla dess former. För dig är det viktigt att budskap når fram på bästa sätt och du är därav duktig på att målgruppsanpassa texter och kommunikation. Som person har du en strategisk kapacitet men framför allt förmågan och viljan att arbeta operativt med kommunikation. Du har lätt för att lära dig nya saker och är en person med ett öppet sinne. Ditt arbetssätt är strukturerat och du ser till att det som ska göras blir gjort.
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning inom kommunikation, gärna från högskola/universitet
- Ett par års erfarenhet av relevant arbete med kommunikation
- Du är en vass skribent med erfarenhet av att skriva kärnfulla texter till olika kanaler och målgrupper
- Du har erfarenhet av publicering på intranät/webb
- Kunskap inom Office 365 och webbpubliceringsverktyg
- Meriterande med erfarenhet av PR, produktion av rörligt innehåll och arbete med sociala medier.
Om Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån är Sveriges största mäklarföretag med drygt 270 kontor och cirka 1 800 medarbetare i Sverige, Spanien och Portugal. Huvudkontorets uppgift är att utveckla branschens bästa franchiskoncept och stötta de lokala franchisetagarna, bland annat genom kommunikation i världsklass.
Intresserad? Välkommen med din ansökan! Vad händer nu? I denna rekrytering samarbetar Fastighetsbyrån med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson (sabina.axelsson@kimm.se) Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR