Content Manager till Nordax Bank

Appointed

Stockholm Rekrytering

Nordax, är en specialistbank och ett alternativ till de mer traditionella bankerna, axlar nu upp och lägger grunden till hela sin digitala marknadsavdelning. Nordax söker en Content Mananger. Här får du stort ansvar att vara med och utmana samt utmanas i den spännande tillväxtfas som Nordax befinner sig i. Tillsammans med ca 200 medarbetare har Nordax en ambition att bli Nordens största specialistbank. Är du redo att anta utmaningen? Du kommer vara del i ett tajt team i en snabbfotad platt organisation på Nordax huvudkontor som ligger i Stockholms innerstad.

These are some of the benefits the employer offers

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Nordax Bank har vind i seglen och är inne på en riktigt spännande framtidsresa. Det handlar om att utmana en traditionell bransch, ge alternativ, ligga i framkant och ta lead på en digitalisering som redan är i full gång. Att jobba på Nordax handlar om att öppna upp möjligheter, skapa val och utgå från ett mer individanpassat synsätt. Att prata direkt, öppet och målgruppsanpassat. Nordax vill ge människor råd att leva, hjälpa till med det vardagliga och göra genomtänkta val. Detta genomsyrar Nordax – man ser det lilla i det stora.

I rollen som Content Manager
Som Content manager administrerar du innehållsproduktion på flera språk och från flera leverantörer/byråer. Du håller ihop kommunikationen utifrån flera perspektiv och stakeholders. Vi har tre målgrupper och du måste kunna hantera och hålla ihop dessa. Du arbetar självständigt och strukturerat i ditt arbete och samverkar med interna kollegor och externa samarbetspartners. Du kommer att arbeta som del av vårt marknadsteam och utgår från vårt huvudkontor på St Eriksplan. Arbetstiden är dagtid du rapporterar till Online Sales Manager.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter

  • Ansvar för framtagande och publicering av innehåll på våra kundtillvända webbplatser (nordax.se/no/fi/de) i samarbete med byrå/kommunikatör
  • Identifiera och driva intressanta vinklar för native-annonsering
  • Beställning, kravställning och uppföljning av content-produktion av byrå/kommunikatör
  • Genomförande och uppdatering av SEO-strategi
  • Ansvar för organisk social publicering och närvaro
  • Ansvar för native-kampanjer
  • Arbeta med mediatyperna text, bild och video

Din erfarenhet

  • Relevant utbildning inom kommunikation, event och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs
  • Erfarenhet av att arbetat med mediatyperna text, bild och video
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Grundläggande kännedom om SEO
  • Kundkommunikation
  • Erfarenhet från webpublicering/CMS-system t ex Episerver eller liknande system
  • Erfarenhet av social media management.
  • Meriterande om du berört gränssnittet i system för Youtube, Instagram och Facebook.
  • Meriterande med fler språk så som norska, finska eller tyska

Så här tror vi att du är
För att trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös, nyfiken och trivs med varierande arbetsuppgifter och älskar utveckling. Du kan hantera flera saker samtidigt, har känsla för språk, kommunikation och tonalitet och vågar stå på dig inom ditt kunskapsområde. För att lyckas i rollen är du en kreativ och självgående person som vågar tänka nytt och har ett brinnande intresse för kommunikation och att bygga starka varumärken. Du trivs med att ta mycket eget ansvar och planerar utan problem ditt eget arbete. Framförallt trivs du i en snabbfotad organisation som förändras och växer och där du ställs inför nya utmaningar. Du vet hur man skapar levande webbplatser och hur man möter kundens behov av information och ökar synligheten av webbplatser på sökmotorer.

Mer om Nordax
Nordax är en mänsklig bank med ett klart mänskligt ledarskap och här gäller frihet under eget ansvar. Man tror på individen. Nordax bryr sig om oss människor på riktigt, har förståelse för att alla är olika och är genuint intresserad av att man får var den man är och det finns en respekt för Work-Life Balance. De har ledarskapsutbildningar där samtliga ledare tar del av ett gediget ledarskapsprogram som präglas av ovan. Det främjas ett ledarskap som är mänskligt, förstående, proffsigt med tron på individen. Ett självledarskap med tillgängliga och coachande ledare. Nordax ledare är mer mentorer och coacher än chefer, för att locka fram det bästa ur varje individ. Möjligheten att påverka sin egna roll och ha en inverkan är också väldigt stor. Arbetsklimatet kännetecknas av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Man värnar starkt om jämställdhet, respekt och arbetsmiljö. Genom bred kompetens och stort personligt ansvar hos medarbetare har en företagskultur som bygger på delaktighet och beslutskraft vuxit fram.

Nordax grundades 2003 och har specialiserat sig på ett fåtal produkter som bolån, privatlån utan säkerhet, lån för 60+ samt sparkonton. Sedan starten har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Idag är Nordax ca 200 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad. Läs mer på www.nordax.se

Vad händer nu?  I denna rekrytering samarbetar Nordax Bank med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se eller Cecilia Ericsson De Contreras cec@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-04-04. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

More filled positions

Appointed

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Share with a friend

Read more