Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Digital Marketing Campaign Manager

Nu söker vi dig som har erfarenhet inom automationer, leadsgenererande och konverteringsdrivande aktiviteter. Som kampanjansvarig hos oss utgår du från dataanalys och skapar aktiviteter som bidrar till att optimera vår digitala försäljningsframgång. SIS, Svenska Institutet för Standarder, befinner sig i en spännande förändringsresa och marknadsavdelningen genomgår en digital transformation med Marketing Automation. Vi erbjuder dig en intressant miljö som bidrar till samhällsnyttan, välkommen med din ansökan!

Uppdraget

På SIS kommer du få en avgörande viktig roll och vara starkt bidragande i vår fortsatta digitala förändringsresa där du ansvarar för de automatiserade datadrivna marknadsföringsinsatserna och ser till att vi blir mer kunddrivna. Uppdraget består främst av att påverka våra målgrupper genom digitala kanaler och affärsdrivna aktiviteter på webbplatsen genom annonsering för att skapa leads till säljarna. I ditt uppdrag ansvarar du för samordningen av olika digitala kanaler samt utformningen av värdeskapande automationsprocesser med högrelevans för målgruppen. Du har bra kännedom om hur olika digitala kanaler samverkar och hur man skapar värdeskapande automationsprocesser med hög relevans för målgruppen.

Du kommer arbeta aktivt med SEO/SEM/SEA, Google Analytics, Google Ads, Google Tag Manager, Linkedin Campaign manager och Facebook Business Manager. En naturlig det i kampanjarbetet blir kundanalys, uppföljning och målgruppsselektioner från CRM.

Som säljorienterad analytiker består ditt arbete mycket i datadrivna kundinsikter där analys, effektivisering och optimering bidrar med förbättring av SIS digitala kunddialoger i samtliga kanaler. Du kommer att ingå i ett marknadsföringsteam där du samarbetar tätt ihop med teamledaren marketing manager, digital content producer, grafisk formgivare och webbredaktör i alla kampanjer du projektleder.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Planera, skapa och publicera marketing automation flöden
  • Vidareutveckling av våra marketing automation processer och användandet av digitala kanaler och systemstöd
  • Planera för digitala kampanjer med målgruppsanpassat innehåll för våra kanaler
  • Optimering och analys av utfall för att ständigt söka förbättringsområden och säkerställa uppsatta mål
  • Initiera och driva projekt och marknadsaktiviteter tillsammans med teamet för att driva SIS Marknads digitala försäljning och den digitala närvaron framåt, enlighet med säljmålen.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. marknadsföring eller/ kommunikation med digital inriktning samt ca två års erfarenhet av liknande roller inom digital marknadsföring. Du kan ha haft tidigare befattningar som t.ex. kampanjansvarig, marknadsstrateg, marknadsanalytiker, marknadskoordinator, projektledare eller varit på byråsidan som KAM för försäljning av ett MA-system.

I tidigare roller har du arbetat med e-handel B2B, inbound marketing och Marketing Automation System. Du har också god erfarenhet av att driva digitala kampanjer i flera kanaler och leda marknadsföringsprojekt. Vidare har du god erfarenhet av Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, CRM, Marketing Automation system, SEO/SEM, LinkedIns och Facebooks annonseringsverktyg. Du har en hög generell IT-kompetens, för att kunna kravställa mot systemägare av webb.

Personliga egenskaper

Du är en säljdriven person med stort intresse för digital marknadsföring, leadsgenerering och ny teknik inom marknadskommunikation. I din roll är du analytisk, lösningsfokuserad och har ett proaktivt arbetssätt. För att lyckas i rollen har du en förmåga att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar kring dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är lyhörd i marknadsföringsavdelningens täta samarbete. Du kommer med egna idéer och tar initiativ till förbättring av såväl konvertering som kundflöden. Som kollega är du en god lyssnare med förmåga att kunna delge komplex information på ett enkelt sätt. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö i ett team där man hjälps åt med både högt och lågt. Du brinner för datainhämtning, och kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen.

Om SIS

På SIS är vi experter på standarder!

SIS är en del av ISO och CEN som är nätverk av experter som arbetar med att skapa internationella standarder. Hos oss kan aktörer ta initiativ och samverka för best practice som främjar Sveriges konkurrenskraft och ger smart och hållbar samhällsutveckling. SIS samverkar med alla delar av det svenska samhället, som till exempel industri, akademi, offentlig sektor och frivilligorganisationer.

SIS projektleder det svenska arbetet med att ta fram standarder. Vi verkar för ökat svenskt inflytande i internationella samarbeten och för att best practice sprids och tillämpas i Sverige. Vi erbjuder också utbildningar, tjänster och produkter som hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter och skapa samhällsnytta med hjälp av standarder.

Läs gärna mer om SIS här: www.sis.se

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark (ol@kimm.se). Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum.

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Kollektivavtal, Privat sjukförsäkring