Customer Service Coordinator – Nokian Tyres

Appointed

Stockholm Rekrytering

Nu växer vårt kundsupportteam och vi söker dig som vill jobba aktivt med roliga, utmanande och spännande kunder med premiumvarumärken inom bilbranschen. Vi är ett team på 4 personer som brinner för att serva våra kunder. Nokian Tyres, ett välkänt globalt varumärke som levererar däck av högsta kvalitet. Du är en viktig del i denna leverans, och vi befinner oss på en spännande resa. Taggad?”

These are some of the benefits the employer offers

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Nokian Dyres är världsledande på väderanpassade däck av högsta kvalitet och arbetar med bilbranschens premium kunder . Företaget står inför en spännande resa med ett laddat gäng, och vi söker nu dig som vill jobba med service, hjälpa kunder, lägga orders och leverera kundsupport av bästa kvalitet. Som customer service coordinator ingår du i customer service teamet som ger support till företagets alla kunder, distributörer och återförsäljare och servar en säljkår på ca 16 personer. Totalt på Sverigekontoret jobbar ca 30 personer, men globalt rör det sig om en arbetsstyrka på ca. 4600 personer, som omsätter ca 1,6 miljarder Euro.

Övergripande ansvarsområden
Arbetet som customer service coordinator innebär att operativt arbeta med våra kunder, och dagligen svara i telefon, maila, lägga ordrar, säkerställa leveranser och följa upp. Du är lyssnande, kundorienterad, kreativ och ingår i ett team som håller en mycket hög servicenivå med konkurrenskraftig service och support till befintliga och blivande kunder.

Du är ansvarig för att leda våra kunder, lösa deras problem och hitta alternativ om och när man stöter på patrull. Du kan företagets produktportfölj och organisation och vet vad, när och var leveransen är. I rollen som customer service koordinator arbetar du också med att driva och delta i projekt som rör utveckling och förbättring av kundservice. Du planerar, genomför och följer upp inkommande kunders frågor. Arbetstiderna är 08.00 – 16.30 och då är man på kontoret, som ligger i Rosersberg ca 20 min norr om centrala Stockholm.

Ansvarsområden

  • Löpande ta emot inkommande samtal, mail via Salesforce, webbformulär och ansvara för chattfunktionen och proaktivt utveckla leveransen av nuvarande och framtida kundservicetjänster för våra kunder
  • Uppföljning, effektivitets- och fakturabevakning
  • Hålla dig uppdaterad om företagets produkter, kampanjer och leveranser
  • Säkerställa ett effektivt samarbete med sälj, marknad och kundservice och övriga funktioner inom företaget

Bakgrund

  • Erfarenhet av operativ kundserviceverksamhet – gärna från branschen, bilindustri
  • Erfarenhet av orderhantering
  • Datavana, systemkunnig (Salesforce meriterande)
  • Erfarenhet av försäljning är meriterande

För att trivas och lyckas tror vi att du har följande egenskaper:

  • Hög arbetsmoral, laganda
  • Driv – gillar att jobba mot tydliga och utmanande mål
  • Serviceorienterad
  • Samarbetsvillig och flexibel
  • Snabb med hög stresstolerans
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • God förmåga att arbeta självständigt och proaktivt
  • God förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt

Är du vår nya kollega som kan bli den viktiga länken mellan Nokian Tyres och våra härliga kunder, den som får sälj att briljera, den som skapar arbetsglädje och laganda? Skicka in din CV till oss så snart som möjligt!

Placeringsort: Stockholm, Rosersberg, pendeltåg med gångavstånd från station- kontor 25 min

Du rapporterar till: Teamansvarig Customer Service

Om Nokian Däck

Nokian Tyres är expert och marknadsledande på däck för nordiska förhållanden. Nokian Tyres är Nordens ledande däcktillverkare och den enda i världen som koncentrerar sig på tillverkning av däck för nordiska förhållanden, såsom sommardäcket Hakka och vinterdäcket Hakkapeliitta. Företaget utvecklar och tillverkar sommar-och vinterdäck för bilar och däck för tunga fordon. Försäljning och distribution sker genom återförsäljare som har ett långvarigt samarbete med företaget och egen detaljhandelskedja Vianor. Organisationen består av engagerade medarbetare och arbetsmiljön är öppen, dynamisk och utvecklande. Nokian Däck AB har logistikcenter med lager och kontor i moderna lokaler i Rosersberg, norr om Stockholm. Läs mer på www.nokiandack.se

Mer om tjänsten

Vi vill veta mer om dig! Skicka in din ansökan där vi löpande går igenom kandidaturvalet. Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Cecilia Ericsson de Contreras, cec@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-09-18. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot din ansökan!

More filled positions

Appointed

Copywriter till konsultuppdrag

Vet du hur man fångar någon på 3 ord? Vill du bli en del av ett härligt produktionsteam hos en byrå i centrala Stockholm? Vi söker dig som är duktig på att engagera genom dina texter och som är van att arbeta med texter för samtliga digitala kanaler. Om du tycker det låter som ett kul uppdrag och är tillgänglig omgående – då tycker vi att du ska skicka in din ansökan idag! Vi söker konsulter både på heltid och deltid.

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Social Media Manager

POC offers a fun and creative environment within snow sports and cycling. As a Social Media Manager, you will be responsible for a clear and consistent POC experience in all communication activities across social and community channels. Based in the head office in Stockholm you’ll be part of the marketing team and report to Brand Manager. Welcome!

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Content Writer

Är du en fena på att skapa vassa texter och annat målgruppsanpassat innehåll till såväl externa som interna kanaler? Brinner du för att ta fram relevant content? Då kan vi erbjuda ett stimulerande och omväxlande arbete på Fastighetsbyråns fina huvudkontor mitt i Stockholms city.

Share with a friend

Read more

Appointed

Innehållsproducent till Hydac (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler samt van att ansvara för koordination och logistik kring större event? Då kan rollen som Innehållsproducent till Hycac vara ditt nästa uppdrag! Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Share with a friend

Read more