Ansvarig Sociala Medier till Hjärt-Lungfonden

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi dig som kan hjälpa Hjärt-Lungfonden att utveckla sociala medier för att attrahera nya givare!

Vill du vara med och ge människor mer tid att leva?

I år dör fler människor av hjärt-kärlsjukdom än av något annat. Lungsjukdomar ligger inte långt efter. Men ingen ska behöva dö i förtid. Och ingen ska bli lämnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det är den drömmen vi på Hjärt-Lungfonden kämpar för varje dag. Är du en klippa på sociala medier och vill vara med och kämpa med oss på Hjärt-Lungfonden i vårt arbete att ge fler människor den möjligheten?


Din roll

Vårt mål är att vara branschledande i digitala kanaler inklusive sociala medier genom att bland annat erbjuda nya betalningssätt och finnas tillgänglig när man vill ge till forskningen. Vi behöver därför utöka vår marknadsavdelning med en expert som har förståelse för ett förändrat konsumentbeteende och hur Hjärt-Lungfonden kan utveckla sociala medier för att attrahera nya givare, bygga engagemang och lojalitet. I din roll ska du använda sociala medier som verktyg för insamling och opinionsbildning. Det är en operativ roll som kräver stor handlingskraft och är du initiativrik och drivande får du stor möjlighet att vara med och påverka och utveckla, både din egen roll och verksamhet framåt.

Exempel på arbetsuppgifter: 

  • Tillsammans med kollegorna på Marknad och Insamling sätta den digitala infrastrukturen på plats och utveckla en plan för sociala medier.
  • Skapa innehåll och aktiviteter för kanalen utifrån segmentstrategin och digitala marknadsföringsaktiviteter inklusive uppföljning och analys.
  • Ansvara för samordning av allt som publiceras i Hjärt-Lungfondens sociala medier utifrån produktions- och innehållsplan.
  • Agera beställare och kravställare mot mediebyrån gällande digitala medieköp.
  • Samarbeta med PR-ansvarig kring engagemangsdriven PR kopplat till sociala medier och utveckla arbetet med influencers, bloggare och egna insamlare.
  • Omvärldsbevakning och trendspaning som du tar med in i ditt arbete för att utveckla nytt. 
  • Säkerställa kompetensöverföring till organisationen för en ökad kunskap kring sociala medier.
  • Agera back-up till webbredaktören.

 

Om dig                                          

För att trivas i rollen har du jobbat i liknande roll i några år samt har gärna erfarenhet av byråvärlden. Vi tror att du gillar att arbeta både strategiskt och operativt och har god kunskap att formulera texter samt känsla för bild och form. Med starkt kundfokus planerar och genomför du ditt eget arbete samtidigt som du är lyhörd och smidig och samarbetar väl med andra. Du vågar testa nytt och kommer gärna med nya idéer som tar oss framåt. Att du har ett brinnande intresse för digital kommunikation och lever och andas sociala medier ser vi som en självklarhet. Med din expertis samt intresse för att öka kunskapen kring sociala medier till resten av organisationen kommer du att ta oss till nästa nivå. Det är viktigt att du trivs i en organisation som förändras och växer och där du kommer att ställas inför nya utmaningar.


Kompetenser

  • Utbildning från t ex Hyper Island eller Berghs eller akademisk utbildning inom marknadsföring och kommunikation.
  • Gärna erfarenhet av webb/e-handel.
  • God erfarenhet kring mätning av digital marknadsföring, uppföljning och analys.
  • Van kravställare mot IT-avdelningen.
  • Erfarenhet eller kompetens inom krishantering i sociala medier.
  • Gärna erfarenhet av att bygga och utveckla nätverk, Communitys och relationer digitalt.
  • Meriterande om du har erfarenhet från Insamlingsbranschen.
  • Flytande i svenska och engelska, både muntligt som skriftligt.
     

Mer om Hjärt-Lungfonden

Hjärt-Lungfonden bildades 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos Hjärt-Lungfondens och är en ideell organisation som stödjer forskning om hjärt-lungforskning. Verksamheten är helt beroende av gåvor eftersom fonden inte får något statligt stöd. Hjärt-Lungfonden har 90-konto och följer FRII:s kvalitetskod.
Vi har en snabbfotad och säljdrivande kultur och med en innovativ ledningsgrupp finns stor chans att påverka och genomföra sina idéer. Vi jobbar dagligen efter våra värdeordPålitlig, Inbjudande och Alert.


Intresserad?

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 12 maj. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer