Ansvarig Digitala Kanaler till STF

Tillsatt

Stockholm

Är du en passionerad person som vill vara med och driva, följa upp och utveckla STFs digitala kanaler med fokus på vår nya webb? Då är det dig vi söker!

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Vi vet att det finns mycket mer vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Vill du följa med på vår resa?

Rollen
Din roll innebär att driva, följa upp och utveckla STFs digitala kanaler med fokus på vår nya webb. Tillsammans med förvaltningsansvarig för digitala kanaler ansvara för STFs webbplats utifrån funktion, design och teknik och tillsammans med Innehållsansvarig Digitala Kanaler löpande kartlägga, hålla ihop och samordna STFs synlighet i externa digitala kanaler. Bland annat kommer du att:

  • Skapa förutsättningar för inspiration, försäljning och medlemsutveckling.
  • Driva ett systematiskt förbättringsarbete med STFs webb (att flöden är beskrivna, att mätningar görs så att det finns underlag för ledning och styrning mm).
  • Proaktivt föreslå initiativ till hur STFs digitala kanaler kan utvecklas och förslag på hur det genomförs.
  • Vara verksamhetsansvarig för STFs CMS (WordPress) enligt STFs förvaltningsorganisation.
  • Säkerställa att det sker omvärldsbevakning och förstå hur omvärlden påverkar STFs webbplats, t ex trender, nya kanaler, ny teknik, nya beteenden etc.
  • Samverka med olika verksamheter inom STF där STFs digitala kanaler är berörda samt ingå i digitalt utvecklingsarbete.

Mer om dig
Ditt passionerade intresse för digital kommunikation resulterar i att du har en strategisk helhetssyn likväl som du med glädje deltar i det operativa arbetet. Du är en öppen och samarbetsvillig person som jobbar uthålligt, strukturerat och självständigt för att nå dina mål.

Du har några års erfarenhet av digital kommunikation på strategisk nivå, och en utbildning inom marknadsföring, kommunikation, försäljning eller motsvarande. Det är meriterande om du har en bakgrund från resebranschen, besöksnäringen eller en ideell organisation. Du tycker det är lika roligt att planera, budgetera och analysera utfallet för utvecklingen av STFs webb som det är att inspirera dina kollegor i nya digitala trender. Vidare är du en vass projektledare, gärna med en utbildning inom ämnet, och är van med förvaltning och utveckling av webb och CMS.

Om Svenska Turistföreningen
Svenska Turistföreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder.

Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger även ut medlemstidningen Turist. Läs mer på www.svenskaturistforeningen.se.

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Svenska Turistföreningen med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se senast 21 maj. Vi tittar på urvalet löpande och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se.

Varmt välkommen! 

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer