Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Ansvarig Digitala Kanaler till STF

Är du en passionerad person som vill vara med och driva, följa upp och utveckla STFs digitala kanaler med fokus på vår nya webb? Då är det dig vi söker!

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Vi vet att det finns mycket mer vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Vill du följa med på vår resa?

RollenDin roll innebär att driva, följa upp och utveckla STFs digitala kanaler med fokus på vår nya webb. Tillsammans med förvaltningsansvarig för digitala kanaler ansvara för STFs webbplats utifrån funktion, design och teknik och tillsammans med Innehållsansvarig Digitala Kanaler löpande kartlägga, hålla ihop och samordna STFs synlighet i externa digitala kanaler. Bland annat kommer du att:

  • Skapa förutsättningar för inspiration, försäljning och medlemsutveckling.
  • Driva ett systematiskt förbättringsarbete med STFs webb (att flöden är beskrivna, att mätningar görs så att det finns underlag för ledning och styrning mm).
  • Proaktivt föreslå initiativ till hur STFs digitala kanaler kan utvecklas och förslag på hur det genomförs.
  • Vara verksamhetsansvarig för STFs CMS (Wordpress) enligt STFs förvaltningsorganisation.
  • Säkerställa att det sker omvärldsbevakning och förstå hur omvärlden påverkar STFs webbplats, t ex trender, nya kanaler, ny teknik, nya beteenden etc.
  • Samverka med olika verksamheter inom STF där STFs digitala kanaler är berörda samt ingå i digitalt utvecklingsarbete.

Mer om digDitt passionerade intresse för digital kommunikation resulterar i att du har en strategisk helhetssyn likväl som du med glädje deltar i det operativa arbetet. Du är en öppen och samarbetsvillig person som jobbar uthålligt, strukturerat och självständigt för att nå dina mål.

Du har några års erfarenhet av digital kommunikation på strategisk nivå, och en utbildning inom marknadsföring, kommunikation, försäljning eller motsvarande. Det är meriterande om du har en bakgrund från resebranschen, besöksnäringen eller en ideell organisation. Du tycker det är lika roligt att planera, budgetera och analysera utfallet för utvecklingen av STFs webb som det är att inspirera dina kollegor i nya digitala trender. Vidare är du en vass projektledare, gärna med en utbildning inom ämnet, och är van med förvaltning och utveckling av webb och CMS.

Om Svenska TuristföreningenSvenska Turistföreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder.

Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger även ut medlemstidningen Turist. Läs mer på www.svenskaturistforeningen.se.

Intresserad?I den här rekryteringen samarbetar Svenska Turistföreningen med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se senast 21 maj. Vi tittar på urvalet löpande och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se.

Varmt välkommen!