Head of CS Customer Experience H&M

Tillsatt

Göteborg

Missa inte denna spännande roll på H&M. VI söker en passionerad Head of CS Customer Experience som ska leda arbetet med att utveckla kundernas köpupplevelse.

H&M group is one of the world’s leading fashion companies – with the brands H&M and H&M Home, COS, &otherstories, Monki, Weekday, Cheap Monday and ARKET. Each with its own unique identity, all our brands are united by a passion for fashion and quality and the drive to dress customers in a sustainable way.

Vill du vara med och driva vår resa med att utveckla och förbättra vår kundservice? Vi inom HM :s Globala Customer Service har fokus på kunddialogen genom hela kundresan. Vi servar både online- och butikskontakter för alla varumärken inom HM Group. Vi finns på 9 olika kundservicecenter i världen och tillsammans är vi cirka 1800 kollegor som ser till att våra kunder får den bästa servicen.

Rollen
Våra kunder är det viktigaste vi har och din roll som Head of CS Customer Experience innebär ett visionärt, strategiskt och operativt ansvar för kundupplevelsen och kundutvecklingen. Du kommer ingå i ledningsgruppen för vår globala Customer Service och rapportera till Head of Customer Service. Du utgår ifrån kontoret i Borås eller Stockholm och lägger tid på båda kontoren varje/varannan vecka och emellanåt på våra centers.

Rollen är omfattande och innebär bland annat att:
• Att driva kundundersökningar och analyser kopplat till kundupplevelsen
• Sätta upp och planera aktiviteter kopplat till kundupplevelse
• Leda och driva ”tone of voice” i kunddialogen
• Prioritera, driva och koordinera projekt mellan interna H&M funktioner
• Agera ”voice of the customer” tillbaka till övriga funktioner som påverkar kundupplevelsen
• Leda och driva det strategiska arbetet kring våra framtida kunder, samt anpassning till olika förväntningar beroende på marknad/kultur/språk osv.
• Bibehålla och utveckla samarbete med intressenter utanför Customer Service inom H&M Gruppen
Dina interna kontaktytor är alltifrån trendanalytiker till kreatörer och ledningsgrupp.

Vem är du?
Förutom att du har stor kunskap inom digitala medier har du flera års arbetslivserfarenhet inom avancerad CRM/kundlojalitet/CX antingen på kund- eller konsult/byrå-sidan (eller både och). Du har god erfarenhet av att leda och driva projekt tillsammans med både interna och externa parter samt erfarenhet av konsekvensanalys. Vidare ser vi gärna att du drivit omfattande strategiska utvecklingsprojekt och ha dokumenterade resultat i kundlönsamhetsförbättrande åtgärder. Har du arbetat inom ett internationellt bolag ses detta som meriterande. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning eller motsvarande i bagaget, gärna mot marknad. Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du har goda engelska kunskaper i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper kommer vara viktiga i denna rekrytering. Vi ser att du är en strukturerade och affärsdriven person med en god förmåga att lyssna, ställa krav och kunna se förbättringar i såväl flöden som i den dagliga verksamheten. Du trivs i en koordinerade roll och du är en duktig kommunikatör och har ett ärligt och öppet förhållningssätt till dina kollegor. Vi ser att du trivs i mötet med andra och att skapa nya kontakter faller naturligt för dig och är avgörande i den här rollen. Andra personliga kompetenser som vi värdesätter är ödmjukhet och prestigelöshet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett brett och utvecklande arbete där du kommer vara en viktig aktör i hur vi kommer att kommunicera med våra kunder framöver. Detta är ett område vi satsar på och just Ditt jobb kommer synas. Vidare är vi ett härlig prestigelöst gäng med nära till skratt där vi tillsammans gör skillnad.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Sophia Francke, på telefon 0739-613071. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast, dock senast 2017-06-19, via kimm.se/jobb. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Web & SEO Manager till Axflow

Till Axflow Holding AB i Stockholm söker vi nu en SEO / Web Manager. Det här är ett konsultuppdrag, på heltid, genom KIMM & Wise Professionals. Uppdraget startar i augusti och beräknas att pågå i sex månader, med goda möjligheter till förlängning eller anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Multimedia Designer

Based in our Stockholm office, you will be part of the Visual Media team, which consists of ~80 multimedia designers across several locations. We develop creative concepts and design print and digital media solutions for McKinsey’s many communication needs. McKinsey is a world leading management consulting firm that works with the largest companies in Sweden and across the globe – in the private as well as public sector. Welcome with your application!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Brand Specialist – Yamaha Motor Scandinavia

Yamaha Motor Scandinavia är på en spännande resa och söker nu en erfaren Brand Specialist som vill vara med på resan (bokstavligen!). Med fokus på Yamahas produkter för motorcyklar, ATV och snöskotrar söker vi dig som vill ha ett strategiskt och operativt ansvar för varumärkesarbetet med digitalt fokus kopplat till de nordiska länderna.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Web & Content Communication Manager

Imagine being able to work with something as important as food that makes a difference. Where food helps children grow and develop. Where people sensitive to gluten can eat well and enjoy food just like everyone else. Semper are constantly working to create great products our consumers can trust. We are now looking for a Web & Content Communication Manager

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer