Head of CS Customer Experience H&M

Tillsatt

Göteborg

Missa inte denna spännande roll på H&M. VI söker en passionerad Head of CS Customer Experience som ska leda arbetet med att utveckla kundernas köpupplevelse.

H&M group is one of the world’s leading fashion companies – with the brands H&M and H&M Home, COS, &otherstories, Monki, Weekday, Cheap Monday and ARKET. Each with its own unique identity, all our brands are united by a passion for fashion and quality and the drive to dress customers in a sustainable way.

Vill du vara med och driva vår resa med att utveckla och förbättra vår kundservice? Vi inom HM :s Globala Customer Service har fokus på kunddialogen genom hela kundresan. Vi servar både online- och butikskontakter för alla varumärken inom HM Group. Vi finns på 9 olika kundservicecenter i världen och tillsammans är vi cirka 1800 kollegor som ser till att våra kunder får den bästa servicen.

Rollen
Våra kunder är det viktigaste vi har och din roll som Head of CS Customer Experience innebär ett visionärt, strategiskt och operativt ansvar för kundupplevelsen och kundutvecklingen. Du kommer ingå i ledningsgruppen för vår globala Customer Service och rapportera till Head of Customer Service. Du utgår ifrån kontoret i Borås eller Stockholm och lägger tid på båda kontoren varje/varannan vecka och emellanåt på våra centers.

Rollen är omfattande och innebär bland annat att:
• Att driva kundundersökningar och analyser kopplat till kundupplevelsen
• Sätta upp och planera aktiviteter kopplat till kundupplevelse
• Leda och driva ”tone of voice” i kunddialogen
• Prioritera, driva och koordinera projekt mellan interna H&M funktioner
• Agera ”voice of the customer” tillbaka till övriga funktioner som påverkar kundupplevelsen
• Leda och driva det strategiska arbetet kring våra framtida kunder, samt anpassning till olika förväntningar beroende på marknad/kultur/språk osv.
• Bibehålla och utveckla samarbete med intressenter utanför Customer Service inom H&M Gruppen
Dina interna kontaktytor är alltifrån trendanalytiker till kreatörer och ledningsgrupp.

Vem är du?
Förutom att du har stor kunskap inom digitala medier har du flera års arbetslivserfarenhet inom avancerad CRM/kundlojalitet/CX antingen på kund- eller konsult/byrå-sidan (eller både och). Du har god erfarenhet av att leda och driva projekt tillsammans med både interna och externa parter samt erfarenhet av konsekvensanalys. Vidare ser vi gärna att du drivit omfattande strategiska utvecklingsprojekt och ha dokumenterade resultat i kundlönsamhetsförbättrande åtgärder. Har du arbetat inom ett internationellt bolag ses detta som meriterande. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning eller motsvarande i bagaget, gärna mot marknad. Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du har goda engelska kunskaper i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper kommer vara viktiga i denna rekrytering. Vi ser att du är en strukturerade och affärsdriven person med en god förmåga att lyssna, ställa krav och kunna se förbättringar i såväl flöden som i den dagliga verksamheten. Du trivs i en koordinerade roll och du är en duktig kommunikatör och har ett ärligt och öppet förhållningssätt till dina kollegor. Vi ser att du trivs i mötet med andra och att skapa nya kontakter faller naturligt för dig och är avgörande i den här rollen. Andra personliga kompetenser som vi värdesätter är ödmjukhet och prestigelöshet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett brett och utvecklande arbete där du kommer vara en viktig aktör i hur vi kommer att kommunicera med våra kunder framöver. Detta är ett område vi satsar på och just Ditt jobb kommer synas. Vidare är vi ett härlig prestigelöst gäng med nära till skratt där vi tillsammans gör skillnad.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Sophia Francke, på telefon 0739-613071. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast, dock senast 2017-06-19, via kimm.se/jobb. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Marketing Manager till Digpro

Har du erfarenhet av att jobba brett med marknadskommunikation med fokus på B2B? Lockas du av tanken att agera i ett tillväxtbolag? Har du förmåga att driva förändring, ta fram strategier, tydliggöra arbetssätt och utmana processer? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Stockholm

Läs mer