E.ON söker Content & Social Media Manager, B2C
Som Content & Social Media Manager, Consumer ansvarar du för att ta fram strategi samt taktik för sociala medier B2C inom E.ON. Du säkrar att innehållet i kanalerna är engagerande och driver varumärket i rätt riktning – att vi är snabbfotade och observanta på vår omvärld, samt att närvaron är hög i relevanta kanaler. Hög svarsfrekvens är viktigt, och det är en självklarhet att det vi kommunicerar ligger i linje med E.ONs tonalitet och varumärke.
I rollen stöttar du kollegorna på E.ON med specialistkompetens inom sociala medier. Uppföljning och analys av våra aktiviteter och kampanjer i bland annat sociala medier är naturliga inslag i arbetet, detta för att uppnå bästa resultat för verksamheten.
Du agerar kravställare gentemot byråer och tillsammans med Content & Social Media Manager Business, är du sammanhållande för våra veckovisa mötesforum där vi planerar och koordinerar allt innehåll inom Brand & Marketing.
Tjänsten är placerad i Stockholm och rapporterar till Group Manager Market & Communication Consumer.
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som är specialist på storytelling i sociala medier och inom nativeannonsering.Du har mycket hög digital kompetens och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt skapa content. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du är affärsmässig och har god förståelse för konsumentmålgruppen. Du förstår hur sociala medier och storytelling kan användas för att stärka företagets marknadskommunikation, varumärkesarbete och övergripande affärsmål. Erfarenhet inom copy är meriterande.
Som person är du mycket driven, nyfiken på digital utveckling, proaktiv och självgående. Du har hög samarbetsförmåga, prioriterar väl och kan arbeta i högt tempo. Du uttrycker dig mycket bra på svenska och engelska.
Om E.ON
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40 000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Denna roll finns inom E.ON Sverige, som är E.ONs moderbolag i Norden. Här finns regionens supportfunktioner som stöder den nordiska verksamheten inom inköp, ekonomi, hälso- och miljöfrågor, HR, varumärke, kommunikation och strategi med flera. Verksamheten är koncentrerad till Malmö men finns även Stockholm och på ett fåtal andra platser i Sverige.
Läs mer om oss på E.ON på www.eon.se.
Är du en visionär med ett stort hjärta? Då kommer du att passa bra på E.ON. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad, och vara med och bygga framtidens hållbara energisamhälle.
E.ON strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökanden som breddar vår mångfald.
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar E.ON med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2017-08-13. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post.
Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog på ls@kimm.se eller 08-555 290 00. Vecka 27-31 tar vi en paus i processen för semesterledighet.
Vi påbörjar urvalsarbetet efter den 13 augusti.
Varmt välkommen med din ansökan!