Amnesty söker en Projektledare Insamling med digitalt fokus

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en Projektledare Insamling som ska utveckla nuvarande metoder och skapa nya sätt att nå och få nya givare, medlemmar och supportrar.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Amnesty International arbetar för mänskliga rättigheter. Vi är en global organisation som kämpar för alla människors lika värde. Genom att ha utredare på plats runt om i världen, samlar vi in vittnesmål och dokumenterar för att snabbt kunna avslöja när kränkningar mot mänskliga rättigheter sker. Genom att samla många människor som uppmärksammar dessa kränkningar, kan vi skapa stark opinion och sätta press på makthavare och regeringar. På detta sätt kan vi långsiktigt skapa förändring och förutsättningar för en värld där mänskliga rättigheter gäller alla. Vi jobbar utan att påverkas av politiska partier, religion eller ekonomiska intressen. Detta betyder att vi är mycket restriktiva med bidrag från företag och stater. Tillsammans påverkar vi och skapar en värld där mänskliga rättigheter gäller alla, nu och i framtiden.


Vill du vara en del av det arbetet? I så fall vill vi att du blir en av oss!

I rollen som Projektledare Insamling på vår insamlingsavdelning har du ansvar för att få fler att stödja Amnesty.  Avdelningen är uppdelad i tre grupper och denna roll arbetar i matris med alla grupper. Det innebär att du måste vara en skarp digital projektledare med en nätverkande och smidig personlighet. Amnesty har ambitiösa mål både i Sverige och internationellt att växa och nu söker vi någon som vill vara med och driva och utveckla insamlingsarbete.

Rollen är relativt ny och det finns stora möjligheter att påverka och utveckla både roll och processerna kring denna. Rollen är placerad på Amnestys kontor i Stockholm och ingår i en arbetsgrupp med fem personer.

Lite mer om rollen
Som Projektledare Insamling kommer du bl a att utveckla nuvarande metoder och skapa nya sätt att nå och få nya givare, medlemmar och supportrar. Helt enkelt – öka antalet givare och medlemmar! Du ska mäta, följa upp, analysera, utvärdera och utveckla processen för medlemmar och givare såväl digitalt som i andra kanaler. Du ansvarar även för utvecklingen av betallösningar. Tillsammans med övriga i gruppen tar du fram underlag för budget, uppföljning och utvärdering för vårt arbete.

Vad skulle du kunna ha för bakgrund för att trivas hos oss?
Du har en relevant utbildning inom t ex marknadsföring, ekonomi eller försäljning. Du har ett par års B2C-erfarenhet av att driva marknadsföring och försäljning på nätet antingen från andra organisationer eller också från näringslivet. Det innebär att du är van vid att kontinuerligt mäta och följa upp ditt arbete. Det är viktigt att du är en erfaren och trygg projektledare med erfarenhet av digitala kampanjer och är en van kravställare mot externa leverantörer. Vi ser det som meriterande om du har kunskap om och engagemang för mänskliga rättigheter och har arbetat i en idéburen organisation. Du är bra på svenska och engelska, muntligen som skriftligen.

Som person är du en stjärna på att hitta nya lösningar, du är kreativ och har mod att åstadkomma den förändring som vi behöver. Du är analytisk och har förmåga att dra slutsatser ur stora informationsmängder. Dessutom är du en riktig teamplayer som har lätt för att samarbeta med andra.

Vi erbjuder
En möjlighet att få en utmanande och utvecklande roll på världens största människorättsorganisation. Du kommer att kunna påverka så att fler faktiskt kan få utöva sina mänskliga rättigheter. Amnesty är en spännande internationell och dynamisk organisation och arbetsplats.

Nu måste du ju ansöka!
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Anna Bjerkelius enklast på mejl ab@kimm.se eller 08-555290 00. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 augusti. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Vecka 29-31 tar vi en paus i processen för semesterledighet och påbörjar urvalsarbetet v.33.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Web & SEO Manager till Axflow

Till Axflow Holding AB i Stockholm söker vi nu en SEO / Web Manager. Det här är ett konsultuppdrag, på heltid, genom KIMM & Wise Professionals. Uppdraget startar i augusti och beräknas att pågå i sex månader, med goda möjligheter till förlängning eller anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Multimedia Designer

Based in our Stockholm office, you will be part of the Visual Media team, which consists of ~80 multimedia designers across several locations. We develop creative concepts and design print and digital media solutions for McKinsey’s many communication needs. McKinsey is a world leading management consulting firm that works with the largest companies in Sweden and across the globe – in the private as well as public sector. Welcome with your application!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Brand Specialist – Yamaha Motor Scandinavia

Yamaha Motor Scandinavia är på en spännande resa och söker nu en erfaren Brand Specialist som vill vara med på resan (bokstavligen!). Med fokus på Yamahas produkter för motorcyklar, ATV och snöskotrar söker vi dig som vill ha ett strategiskt och operativt ansvar för varumärkesarbetet med digitalt fokus kopplat till de nordiska länderna.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Web & Content Communication Manager

Imagine being able to work with something as important as food that makes a difference. Where food helps children grow and develop. Where people sensitive to gluten can eat well and enjoy food just like everyone else. Semper are constantly working to create great products our consumers can trust. We are now looking for a Web & Content Communication Manager

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer