Didriksons söker en operativ E – Commerce Specialist

Tillsatt

Göteborg

Nu söker vi på Didriksons en E-Commerce Specialist till vår huvudkontor i Borås, som är i startgropen på sin karriär och vill hänga med oss i vår enkla filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Vi vill att du skall kunna göra precis vad du vill, när du vill, och fortfarande vara torr, glad och må bra. Vill du vara med på vår resa till att bli ännu bättre på det digitala och hjälpa oss att växa i Sverige och världen?

Vad får du göra hos oss?
Som E-Commerce Specialist hos oss får du möjlighet att vara med och skapa en helt ny roll. Vi gör nu en storsatsning inom det digitala och man kommer att få vara med på en spännande och viktig resa. I rollen får du möjlighet att använda din kommersiella förmåga och din analytiska sida, i syfte att optimera webshopens utformning och följa upp kampanjer. Att ha koll på utvecklingen av digitala kanaler och veta vart och hur man ska röra sig, är viktigt. Framförallt på Facebook och Instagram men också hitta framgångsfaktorer inom e-mail marknadsföring.

Huvuduppgiften är såklart att driva försäljningen på vår site! Vägen dit tror vi är att:

  • Optimera webshopens uppbyggnad för att driva kundtrafik med organiskt & köpt sök
  • Kommersiellt optimera webshopens utformning för att maximera konverteringsgraden
  • Analysera hur besökarna beter sig på siten & göra nödvändiga åtgärder för att optimera användarvänligheten för konsument.
  • Få kunder att återkomma genom efterbearbetning i form av nyhetsbrev & personligt anpassad mailmarknadsföring

Utöver att driva försäljningen på siten får du även som E-Commerce Specialist, vara högst delaktig i att driva trafik till vår webbshop genom att:

  • Planera, implementera, optimera samt följa upp digitala kampanjer i samverkan med vår webbyrå
  • Bistå retail manager kring marknadsstrategier & inköp samt utveckling av framtida system.

Vem hoppas vi att du är?
I och med att rollen är ny är det viktigt att du tycker det är roligt att vara med och skapa och att du har en kreativ ådra, både vad gäller rollen men också dina arbetsuppgifter. Att ha erfarenhet av att producera och skriva egna texter är meriterande. Vi ser gärna att du är orädd och självgående från tidigt stadium. Vi hoppas att du är den som vågar ta egna initiativ, provar nya vägar och genom analys och reflektion, inser vilka vägar som är smarta att gå och vilka man bör undvika. Du kommer att få användning av din nyfikenhet och vi önskar att du har ett stort intresse för konsumentbeteende och vad som händer på marknaden.

Du har 1–3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med E-Commerce och minst en KY som involverar E-Commerce. Du kommunicerar obehindrat med hjälp av det engelska språket, både i tal och skrift och är en lirare på Officepaketet, framförallt Excel då det är ett dagligt verktyg.

Vårt erbjudande
Affärsidén är samma idag som för 100 år sedan när Didriksons startade, man erbjuder konsumenten hållbara, moderna och funktionella plagg som skyddar från väder och vind så att de kan njuta av en dag utomhus oavsett väder. Vi hoppas och tror att alla som arbetar hos oss känner sig stolta och trygga över att vi levererar och producerar hållbara funktionskläder. Vi tror på att integration mellan alla våra avdelningar är avgörande för välmående. Något som vi gärna uppmuntrar genom att till exempel erbjuda möjlighet att träna tillsammans med kollegor på arbetstid. Vi tror att vi genom att inspirera till ett aktivt liv och rikt umgänge mellan kollegor, bättre möter våra kunders behov och på så sätt kan behålla den standarden som vi idag står för, både gentemot slutkund men också mot omvärlden och miljön. 

Kort om oss
Didriksons är idag ett av Skandinaviens ledande företag inom sport och funktionskläder med huvudkontor för sin verksamhet beläget i Borås. Omsättningen för varumärket beräknas landa på drygt 600 miljoner SEK för 2017, varav 440 miljoner genom de egna dotterbolagen. Företaget har under de sista åren visat god tillväxt inom dess 3 huvudsegment Sport, Barn och Originals och ägs sedan 1 januari 2014 av norska PE företaget Herkules Capital. Idag har man i tillägg till Norden, egen verksamhet i Tyskland och England samt finns distribuerade i merparten av övriga europeiska länder, Ryssland och USA genom agentavtal eller distributörer. 

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 14 december och 2 januari. Du kan därmed vänta dig återkoppling efter den 2 januari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Bäckson på 0765–259011. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. 

Vi vill ha din ansökan senast 2018-01-05. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan och en riktigt god jul önskar vi er!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer