Consumer Communication Manager
Vad får du göra hos oss som Consumer Communication Manager? Som Consumer Communication Manager hos oss får du möjlighet att ingå i en bred roll som innehåller både renodlad copywriting men också PR content creation och trade marketing content creation. Det innebär att du får ha övergripande ansvar för varumärkets skriftspråk samt att ansvara för både den externa och interna kommunikationen, alltifrån produkttexter till PR projekt. Du får också möjligheten att skapa och paketera information om varumärket och sortimentet avsedd för distribution, genom både traditionell marknadsföring och sociala medier. På det, så får du även skapa och paketera kampanjer avsedda att genomföras tillsammans med våra viktigaste kunder.
Vem hoppas vi att du är? Rollen är en nysatsning och vi hoppas därför att du är en person som tillsammans med oss vill få vårt varumärke att synas ännu mer. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Vi önskar att du har en bra balans mellan att lyssna och leda samt förmågan att konstruktivt utmana oss att bli ännu bättre. Vi hoppas att du är en erfaren skribent med minst 5 års arbetslivserfarenhet i bagaget. Att du har någon typ av erfarenhet kring digital marknadsföring är ett krav samt att du har kunskap av att arbeta med sociala medier. Du har minst en kandidatexamen inom marknad och kommunikation och är mycket skicklig i det svenska och engelska språket.
Vårt erbjudandeAffärsidén är samma idag som för 100 år sedan när Didriksons startade, man erbjuder konsumenten hållbara, moderna och funktionella plagg som skyddar från väder och vind så att de kan njuta av en dag utomhus oavsett väder. Vi hoppas och tror att alla som arbetar hos oss känner sig stolta och trygga över att vi levererar och producerar hållbara funktionskläder. Vi tror på att integration mellan alla våra avdelningar är avgörande för välmående. Något som vi gärna uppmuntrar genom att till exempel erbjuda möjlighet att träna tillsammans med kollegor på arbetstid. Vi tror att vi genom att inspirera till ett aktivt liv och rikt umgänge mellan kollegor, bättre möter våra kunders behov och på så sätt kan behålla den standarden som vi idag står för, både gentemot slutkund men också mot omvärlden och miljön.
Kort om oss Didriksons är idag ett av Skandinaviens ledande företag inom sport och funktionskläder med huvudkontor för sin verksamhet beläget i Borås. Omsättningen för varumärket beräknas landa på drygt 600 miljoner SEK för 2017, varav 440 miljoner genom de egna dotterbolagen. Företaget har under de sista åren visat god tillväxt inom dess 3 huvudsegment Sport, Barn och Originals och ägs sedan 1 januari 2014 av norska PE företaget Herkules Capital. Idag har man i tillägg till Norden, egen verksamhet i Tyskland och England samt finns distribuerade i merparten av övriga europeiska länder, Ryssland och USA genom agentavtal eller distributörer.
Låter detta intressant?I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 14 december och 2 januari. Du kan därmed vänta dig återkoppling efter den 2 januari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Bäckson på 0765–259011. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Vi vill ha din ansökan senast 2018-01-05. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan och en riktigt god jul önskar vi er!