Com Hem söker kommunikatör med projektledaregenskaper

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Är du en skicklig skribent som är duktig på att projektleda och har god känsla för färg och form? Då är detta ett uppdrag för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Com Hem söker vi en kommunikatör. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid under 6 månader, med start omgående.

Ditt uppdrag
Som kommunikatör och projektledare blir du en del av marknadsavdelningen på Com Hem. Du kommer att tillhöra ett engagerat team på 5 personer som jobbar med den direkta kommunikationen och marknadsföringen till Com Hems kunder och prospects. Med en gedigen kundbas och flera löpande kommunikationsaktiviteter med olika inriktning och innehåll blir ditt ansvar att projektleda och även operativt fylla dessa med content i samråd med produkt/sälj och marknadsorganisationen. Com Hems kontor ligger på Kungsholmen i centrala Stockholm.

Vi tror att du är en skicklig skribent som är van att justera och formulera texter för olika målgrupper och ändamål. Du har känsla för färg och form, och klarar av enklare bildbehandling i Photoshop. Du kommer att driva dina arbetsuppgifter självständigt och därför behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat med flera olika arbetsuppgifter parallellt. Tidsramarna är ibland korta så snabbhet och effektivitet är egenskaper som behövs för att lyckas i rollen. Vi arbetar direkt i Adobe som är vårt CRM-system och vi ser gärna att du har erfarenhet av systemet.  
 

Som kommunikatör och projektledare kommer du att:

  • Projektleda de olika produktionerna av digitala nyhetsbrev tillsammans med produkt- och säljorganisationen.
  • Skriva och korrekturläsa texter för Com Hems e-post utskick till befintliga kunder.
  • Enklare bildbehandling i Photoshop.
  • Ansvara för att ta fram och kommunicera resultat av den digitala kommunikationen i form av öppningsfrekvens, konvertering, köp mm.
  • Driva tester och förbättringsarbete av vår digitala kommunikation.

Din bakgrund
Vi tror att du har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av hur kommunikation och marknadsföring fungerar. Du är en van projektledare som kan planera, driva och utveckla projekt. Dessutom är du noggrann, kreativ och van att arbeta självständigt. Du har ett digitalt ”mindset” och förstår hur den digitala upplevelsen bidrar i kundresan samt hur den interagerar med våra övriga säljkanaler. Du har kunskaper i Adobe CS, Word och PowerPoint. Vi tror att du arbetet något år med liknande arbetsuppgifter. Du hanterar det svenska och engelska språket mycket bra i såväl tal som skrift.

Vi ser det som självklart att du är intresserad av och nyfiken på Com Hems affär och vill bidra till att utveckla denna. Med många kontaktytor både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa goda relationer. Com Hems värderingar Personlig, Pålitlig och På ligger till grund för allt de gör och tillsammans arbetar dem för Sveriges nöjdaste kunder.

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är konsultchef  Paola Banegas. pb@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Com Hem AB

Fleminggatan 18, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Customer Service Coordinator – Nokian Tyres

Nu växer vårt kundsupportteam och vi söker dig som vill jobba aktivt med roliga, utmanande och spännande kunder med premiumvarumärken inom bilbranschen. Vi är ett team på 4 personer som brinner för att serva våra kunder. Nokian Tyres, ett välkänt globalt varumärke som levererar däck av högsta kvalitet. Du är en viktig del i denna leverans, och vi befinner oss på en spännande resa. Taggad?”

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Innehållsproducent till Maskinentreprenörerna

Nu söker Maskinentreprenörerna (ME) en vass skribent och innehållsproducent som ska kunna skapa innehåll både för förbundets digitala kanaler och tidningen Maskinentreprenören. Vi verkar i en spännande bransch i utveckling. Låter det intressant? Då kanske du är den vi söker.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer