Communication and Marketing Manager
Vad får du göra hos oss som Communication and Marketing Manager?
Vi har funnits i 25 år och har gjort många betydelsefulla insatser för både våra kunder och för enskilda individer. Nu vill vi gärna ha din hjälp att öka kännedomen om vårt viktiga arbete. I rollen som Communication and Marketing Manager hos oss får du möjlighet att arbeta på koncernivå, framförallt med vår externa kommunikation – parallellt med stort fokus på kundsegment och analyser.
Några av dina ansvarsområden
- Ansvara för vår externa kommunikation.
- Skapa och driva information med hjälp av LinkedIn, mail, seminarier, kundmöten och mässor.
- Producera produktblad, prislistor, presentationsmaterial och tryckt material
- Genomföra marknadsanalyser, konkurrensanalyser, affärsområdesanalyser och omvärldsbevakning.
- Identifiera nya kunder och säkerställa att kundlistorna är uppdaterade.
- Skapa relevant innehåll och förmedla det vidare i relevanta kanaler
- Arrangera och skapa teman för seminarier.
- Utveckla kundaktiviteter som främjar cross-sales mellan våra produkter inom Sverige och internationellt.
- Produktion och genomförande av verksamhetsplaner.
- Samt följa upp, analysera och presentera uppföljning av bolagets fakturering.
Vem hoppas vi att du är?
Rollen är en nysatsning och vi hoppas att du är en person som är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Du motiveras av att driva eget arbete och vågar fatta egna beslut. Vi blir extra glada om du kommer in med en härlig energi som kan spridas vidare till våra kollegor och att vi gemensamt kan hålla en härlig stämning på kontoret.
Vi hoppas att du är erfaren inom marknadsområdet och har mellan 2–5 års arbetslivserfarenhet. Kanske har du en YH-utbildning eller motsvarande inom marknad/kommunikation. Du talar obehindrat svenska och engelska. Du är en fena på Indesign och Officepaketet, med fokus på Powerpoint.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder möjligheten att komma in i en utmanande och kommersiell roll med en hög grad av autonomi. Du kommer arbeta i en positiv, ambitiös och tillväxtorienterad miljö. Vi är en professionell, innovativ och växande internationell organisation som sätter kunden i fokus för vår verksamhet och vi vill att du delar vår syn på hur vi driver arbetet framåt. Rollen innebär resor inom Sverige och internationellt, då framförallt Spanien och Finland. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och du rapporterar till VD.
Kort om oss
KEY Relocation och BBi Communication är en företagskoncern med två varumärken. KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder flyttlösningar för internationella företag och deras anställda. Vår expertis ligger i en ”end-to-end-hantering”. Allt sker under ett och samma tak med endast en kontaktpunkt. På så vis hjälper vi HR-avdelningar med kostnadsbesparingar i form av tid och administration samt erbjuder en helhetsservice och delar med oss av vår expertis. Vi har varit delaktiga i över 40 000 flyttar. KEY Relocation erbjuder lösningar inom destinationstjänster, Global Mobility Services, Immigration Services, Move Management, interkulturell kommunikation och företagsadministration. Vi har filialer i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien.
BBi Communication är ett interkulturellt kommunikationsföretag, som erbjuder språkutbildning, interkulturellt ledarskapsprogram, interkulturell utbildning och översättningstjänster. Bolaget har funnits sedan 1986 och bedriver verksamhet i samtliga fem världsdelar. Uppdraget är att underlätta för enskilda, grupper och organisationer att bli framgångsrika i en internationell miljö.
Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 2 februari och 13 februari. Du kan förvänta dig återkoppling och status i processen efter den 13 februari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisas kollega Lisa Bäckson på 0765–259011. KIMM tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
KIMM jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2018-02-28. För att hjälpa oss ta reda på om du är rätt för rollen innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan!