Kommunikationsansvarig fackhandel till Systembolaget

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Till Systembolaget söker vi nu den viktiga rollen som Kommunikationsansvarig fackhandel. Rollen är placerad på Systembolagets huvudkontor i Kungsträdgården, Stockholm.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ditt uppdrag
Digitaliseringen och kundernas ökade förväntningar på god service, tillgänglighet och kunskap ställer nya krav på Systembolaget för att möta och helst överträffa kundernas förväntningar på oss som modern fackhandel. Detta gäller såväl utvecklingen av vårt erbjudande som kommunikationen gentemot kund. Det är ett spännande men samtidigt utmanande uppdrag att göra kunderna nöjda samtidigt som vi aldrig ska locka till merförsäljning. För kunden förknippas vi i första hand med fysiska butiker. Vi ökar nu takten i utvecklingen av vårt digitala erbjudande och vår ambition är att bli bäst på service inte bara i fysiska butiker utan även i digitala kanaler. En viktig del i detta arbete är att på relevant sätt kommunicera vårt sortiment, dryckeskunskap och service till kunden. Och det är här den spännande rollen som Kommunikationsansvarig fackhandel kommer in i bilden. I rollen arbetar du operativt såväl som strategiskt. Rollen innebär att säkra processen från strategi till genomförd kommunikation i alla olika kanaler för att nå våra uppsatta mål.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Med utgångspunkt i övergripande strategier och målsättningar utarbeta strategi och driva operativt genomförande av målgruppsanpassad kommunikation.
  • Ansvara för intern förankring av egna ansvarsområden.
  • Ta fram briefer för intern redaktion, produktionsledning och reklambyråer.
  • Driva och utveckla lösningar och tillvägagångssätt för kommunikationen.
  • Delta i kommunikationsavdelningens gemensamma budget och planeringsarbete samt vid behov ansvara för kommunikationen i olika projekt.

Organisationstillhörighet
Kommunikationsavdelningen på Systembolaget består av fyra enheter med runt 50 medarbetare. Du tillhör enheten för Kommunikationsutveckling som ansvarar för att leda strategi, utveckling & produktion av intern och extern kommunikation i egna, förtjänade och köpta kanaler som gör att vi stärker upplevelsen av Systembolaget hos våra kunder och hos oss som medarbetare. Eller annorlunda uttryckt – att allt fler förstår varför vi finns och vilken nytta vi gör för oss som individer och för vårt samhälle. Hos oss ligger ansvaret för att ta fram och löpande följa upp Systembolagets årliga kommunikationsplan samt att förvalta våra strategiska verktyg varumärkesplattform, kommunikationsplattform, grafiska manual och språklig identitet.

I ditt dagliga arbete har du ett nära samarbete med kollegor från alla enheter på kommunikationsavdelningen och med andra avdelningar i företaget, företrädesvis med Erbjudandeutveckling, Sortiment/inköp, HR och Försäljning.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med kommunikation i ett stort företag med geografisk spridd verksamhet. Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i detaljhandeln är ett krav. Du är kommunikativt stark både muntligen och skriftligen, såväl på svenska som engelska. Du har erfarenhet av att vara kravställare mot byråer och är van vid att driva tvärfunktionella projekt. Du har erfarenhet av budgetansvar. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet och dryckeskunskap.

Vi uppskattar att du är en utpräglad lagspelare. Teamet och resultatet är viktigare än dina egna prestationer. Stort eget driv, nyfikenhet och initiativförmåga krävs för att lyckas. Du är trygg i dig själv och din kompetens och säger vad du tycker – men är medveten om när och hur det bör förmedlas. Integritet och prestigelöshet värderas högt – du tar tag i det som behöver göras och ser alltid till teamets bästa.

Om Systembolaget
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 30 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Och i vilken annan verksamhet kan man rädda liv och samtidigt bli expert på mat och dryck?
För mer information se www.systembolaget.se  

Nu måste du ju ansöka!
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Anna Jeppsson Blomberg på ajb@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan via www.kimm.se senast 17 april.

Obs! Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Systembolaget

Kungsträdgårdsgatan 14, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer