Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Innehållsproducent till Bris

Är du en kommunikatör och supervass skribent? Kan du konsten att skapa, formulera och paketera innehåll som skapar engagemang och en vilja att på olika sätt vara med i kampen för barns rättigheter? Då tror vi att den här rollen är intressant för dig!

Erbjudande

En självständig roll i en organisation där alla, oavsett funktion, bidrar till vår vision om ett samhälle där barnets rättigheter respekteras i samhällets alla delar och där varje barn känner till sina rättigheter. Bris är i en utvecklingsfas och du kommer att spela en viktig roll i arbetet med att ta ut och konkretisera vår nya varumärkesplattform i faktiskt kommunikation.

Mer om Bris

Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå barn och unga i utsatta situationer samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna. FN:s konvention om barnets rättigheter utgör grunden för

Bris arbete. Enheten för kommunikation, opinion och påverkan har som uppdrag att genom kommunikation stärka bilden av Bris hos samtliga våra målgrupper, opinionsbilda och bedriva påverkansarbete. Läs gärna mer på www.bris.se

Om rollen

Rollen som Innehållsproducent har fokus på allt från att skriva och publicera i digitala kanaler till att filma och redigera rörligt innehåll, fotografera och göra enklare formgivning. Vi förväntar oss att ditt arbete skapar engagemang, drivkraft och en vilja till att bidra i kampen för barns rättigheter. Du arbetar tillsammans med projektledare, webbansvarig, pressansvarig och sakkunniga på enheten för kommunikation, opinion och påverkan. Du har även ett nära samarbete med andra enheter, främst insamlingsenheten. Rollen är placerad på Bris huvudkontor i Stockholm och rapporterar till enhetschefen för kommunikation, opinion och påverkan.Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

  • Ta fram, producera och publicera innehåll till sociala medier (text, bild och rörligt)
  • Skriva och skicka ut nyhetsbrev
  • Enklare formgivning till främst digitala kanaler
  • Producera säljmaterial och presentationer till insamlingsenheten
  • I rollen ingår också att vara backup på vår presstelefon någon gång i månaden

Om dig

Vi söker dig som har ett par års relevant arbetslivserfarenhet av kommunikation och marknadsföring. Du har YH- eller högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande. Du är skicklig på att formulera budskap, texter och skapa innehåll med hög kvalitet. Du kan filma och klippa rörlig bild och har mycket goda kunskaper om digitala medier. Du följer utvecklingen inom kommunikationsområdet, är nyfiken och idérik och förstår vad som krävs för att driva från engagemang till konvertering.Eftersom du kommer att producera innehåll för olika målgrupper så krävs att du har förståelse för insikts- och målgruppsarbete, samt en förmåga att snabbt växla mellan uttryck utan att tappa essensen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

För att vi ska trivas tillsammans är du en kommunikativ, tydlig och engagerad person. Du är en självklar lagspelare men också van vid att arbeta självständigt. Du är målinriktad, strukturerad och van vid att arbeta mot deadlines. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, lösningsinriktad och flexibel samtidigt som du har förmåga att vägleda och prioritera när det behövs.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Bris välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsförmåga eller etnisk och religiös tillhörighet.

I den här rekryteringen samarbetar Bris med KIMM. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mejl cw@kimm.se eller 08-555 290 00 för mer information eller om du har frågor om tjänsten. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.kimm.se så snart som möjligt, dock senast 2018-05-28

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Kollektivavtal