Customer Experience Manager till ICA Banken

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu har vi en spännande tjänst för dig som har lång erfarenhet av Customer Experience och vill vara med och bygga denna nya roll hos oss!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vill du verka i en bransch som genomgår en stor förändring och på en bank med stora tillväxtplaner? Då har vi en spännande roll på enheten Varumärke & Kommunikation där du ska säkerställa att ICA Banken utvecklar arbetet med en kundupplevelse i världsklass.

ICA Banken startade sin verksamhet 2001 och ingår i ICA Gruppen. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna och rapporterar direkt till Marknadschefen.

Rollen               

Som Customer Experience Manager får du vara med och utforma och bygga upp en ny roll. Med det krävs att du är självgående och en genomförare – samtidigt som du ska få med dig hela organisationen. Du fungerar som en operativ resurs med konsument- och kundupplevelse i fokus. Du stöttar hela verksamheten i att öka mognadsgraden kring ett kundorienterat arbetssätt med fokus på att skapa branschens nöjdaste kunder. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna. Du rapporterar direkt till Marknadschefen och ingår i avdelningen för Varumärke och Kommunikation.

Delar av arbetsuppgifterna

  • Operativt ansvarig för att initiera, driva och genomföra initiativ som driver mot ICA Bankens övergripande målbild/vision för kundupplevelse
  • Representera kundens röst i alla projekt som påverkar kundupplevelse
  • Initiera organisatoriska förändringsbehov för kundupplevelse och kunddrivet arbetssätt
  • Initiera och planera initiativ och aktiviteter som stärker kundupplevelse och projektleda tvärfunktionella team som jobbar mot gemensamma mål
  • Tillsammans med analytiker förstå kund och kundbehov, identifiera analyser och förankra i organisationen
  • Initiera och fascilitera kundresor – arbeta tvärfunktionellt men också involvera kunder
  • Kommunicera och förankra kring kundupplevelsen

Vem är du?

För att lyckas i rollen brinner du för kunden och vill bidra till ett kundorienterat mindset. Du är mycket intresserad av den digitala utvecklingen och ser möjligheterna som det ger. Som person är du nyfiken och initiativtagande med hög energi och stort driv, samtidigt som du har en stor portion tålamod. Du behöver vara bra på att skapa förtroende genom att engagera och leda andra i förändring och genom att skapa gott samarbete och arbetsklimat, eftersom det är då vi når våra gemensamma mål. För att få ihop allt detta är du en självgående person som vill driva din egen utveckling och samtidigt bidra till andras utveckling.

Din kompetens

  • Högskoleutbildning inom relevant område t ex marknad, ekonomi eller försäljning.
  • Van vid att arbeta i en stor koncern som präglas av en dynamisk och snabbrörlig miljö med en stor bredd av arbetsuppgifter.
  • Lång erfarenhet av CX. Erfarenhet av att ha arbetat med kundupplevelse, genomfört kunddriven förändring i företag.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Hög digital mognad och van kravställare/beställare mot IT
  • Analytisk förmåga med erfarenhet av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete.
  • Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.
           

Om ICA Banken

ICA Banken vill vara en attraktiv arbetsplats för alla och vår ambition är en arbetsplats som stimulerar kreativitet och initiativ och där människor utvecklas tillsammans. Vi övertygade om att ett gemensamt förhållningssätt och en gemensam syn på grundläggande värderingar ökar tydligheten mot kund och attraktionskraften bland såväl nuvarande som framtida medarbetare. Så vi hoppas att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Enkelhet, Entreprenörskap och Engagemang. ICA Banken startade sin verksamhet 2001 och ingår i ICA Gruppen. 

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Bjerkelius 08-555 290 00 eller på mejl ab@kimm.se. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt. Annonsen beräknas ligga ute t o m den 2018-08-05. Under vecka 28-31 tar KIMM ett litet uppehåll och svarar på ev frågor så snart vi är tillbaka. Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail. 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer