Customer Experience Manager till ICA Banken

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu har vi en spännande tjänst för dig som har lång erfarenhet av Customer Experience och vill vara med och bygga denna nya roll hos oss!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vill du verka i en bransch som genomgår en stor förändring och på en bank med stora tillväxtplaner? Då har vi en spännande roll på enheten Varumärke & Kommunikation där du ska säkerställa att ICA Banken utvecklar arbetet med en kundupplevelse i världsklass.

ICA Banken startade sin verksamhet 2001 och ingår i ICA Gruppen. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna och rapporterar direkt till Marknadschefen.

Rollen               

Som Customer Experience Manager får du vara med och utforma och bygga upp en ny roll. Med det krävs att du är självgående och en genomförare – samtidigt som du ska få med dig hela organisationen. Du fungerar som en operativ resurs med konsument- och kundupplevelse i fokus. Du stöttar hela verksamheten i att öka mognadsgraden kring ett kundorienterat arbetssätt med fokus på att skapa branschens nöjdaste kunder. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna. Du rapporterar direkt till Marknadschefen och ingår i avdelningen för Varumärke och Kommunikation.

Delar av arbetsuppgifterna

  • Operativt ansvarig för att initiera, driva och genomföra initiativ som driver mot ICA Bankens övergripande målbild/vision för kundupplevelse
  • Representera kundens röst i alla projekt som påverkar kundupplevelse
  • Initiera organisatoriska förändringsbehov för kundupplevelse och kunddrivet arbetssätt
  • Initiera och planera initiativ och aktiviteter som stärker kundupplevelse och projektleda tvärfunktionella team som jobbar mot gemensamma mål
  • Tillsammans med analytiker förstå kund och kundbehov, identifiera analyser och förankra i organisationen
  • Initiera och fascilitera kundresor – arbeta tvärfunktionellt men också involvera kunder
  • Kommunicera och förankra kring kundupplevelsen

Vem är du?

För att lyckas i rollen brinner du för kunden och vill bidra till ett kundorienterat mindset. Du är mycket intresserad av den digitala utvecklingen och ser möjligheterna som det ger. Som person är du nyfiken och initiativtagande med hög energi och stort driv, samtidigt som du har en stor portion tålamod. Du behöver vara bra på att skapa förtroende genom att engagera och leda andra i förändring och genom att skapa gott samarbete och arbetsklimat, eftersom det är då vi når våra gemensamma mål. För att få ihop allt detta är du en självgående person som vill driva din egen utveckling och samtidigt bidra till andras utveckling.

Din kompetens

  • Högskoleutbildning inom relevant område t ex marknad, ekonomi eller försäljning.
  • Van vid att arbeta i en stor koncern som präglas av en dynamisk och snabbrörlig miljö med en stor bredd av arbetsuppgifter.
  • Lång erfarenhet av CX. Erfarenhet av att ha arbetat med kundupplevelse, genomfört kunddriven förändring i företag.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Hög digital mognad och van kravställare/beställare mot IT
  • Analytisk förmåga med erfarenhet av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete.
  • Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.
           

Om ICA Banken

ICA Banken vill vara en attraktiv arbetsplats för alla och vår ambition är en arbetsplats som stimulerar kreativitet och initiativ och där människor utvecklas tillsammans. Vi övertygade om att ett gemensamt förhållningssätt och en gemensam syn på grundläggande värderingar ökar tydligheten mot kund och attraktionskraften bland såväl nuvarande som framtida medarbetare. Så vi hoppas att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Enkelhet, Entreprenörskap och Engagemang. ICA Banken startade sin verksamhet 2001 och ingår i ICA Gruppen. 

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Bjerkelius 08-555 290 00 eller på mejl ab@kimm.se. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt. Annonsen beräknas ligga ute t o m den 2018-08-05. Under vecka 28-31 tar KIMM ett litet uppehåll och svarar på ev frågor så snart vi är tillbaka. Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail. 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Webbanalytiker till Miljonlotteriet

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Göteborg Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer