Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Kommunikatör till SKL Kommentus

Tycker du om att arbeta i en organisation med starkt framåtdriv som gör nytta? Är du en vass skribent och innehållsproducent som trivs med att planera, koordinera och utföra olika kommunikationsuppdrag och aktiviteter? Då kan det här vara rollen för dig!

Erbjudande

Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Om SKL Kommentus

SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt en majoritet av Sveriges kommuner. SKL Kommentus-koncernen består av tre affärsområden; SKL Kommentus HR- och chefsstöd, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Våra kunder är både kommunala och statliga organisationer och vårt uppdrag och kärnverksamhet är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda stöd och tillgodose deras behov av varor och tjänster. SKL Koncernen har cirka 130 medarbetare och våra kontor ligger i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs gärna mer om SKL Kommentus och vår verksamhet här.

Om rollen

Som Kommunikatör kommer du att agera operativt stöd inom kommunikation till såväl chefer som medarbetare inom ett av våra affärsområden – SKL Kommentus Inköpscentral – som upphandlar nationella ramavtal åt i huvudsak kommuner och landsting. Din roll är bred där en vanlig dag kan växla mellan att du på egen hand planerar, koordinerar och utför kommunikationsuppdrag och aktiviteter till att du producerar och publicerar innehåll. Du har ett nära samarbete med Kommunikationsansvarig för affärsområdet, rapporterar till Kommunikationschefen och ingår i vår kommunikationsavdelning som idag består av 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

·        Skriva texter och producera innehåll, även film och rörlig media

·        Publicera information och innehåll för intranät, extern webb och i sociala medier

·        Producera och planera utskick av nyhetsbrev och e-postmarknadsföring

·        Stötta i kunddialoger och events

·        Agera stöd till kommunikationsavdelningen i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter

Om dig

För att lyckas i rollen har du minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete på operativ nivå. Du är en van innehållsproducent och duktig skribent med mycket goda språkkunskaper i svenska. Du är en duktig projektledare som är van att jobba mot deadlines och du behärskar både traditionella och digitala kanaler såsom webb och sociala medier. Givetvis hanterar du olika relevanta verktyg (exempelvis EpiServer och Apsis). Du har en eftergymnasial utbildning, troligtvis inom information, kommunikation, webb eller journalistik. Som person är du driven, prestigelös, samarbetsinriktad och flexibel.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar SKL Kommentus med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-20 Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 34. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Camilla Waernelius (cw@kimm.se) eller Sabina Axelsson (sa@kimm.se).

Trevlig sommar!