Kommunikationsansvarig till SKL Kommentus

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Tycker du om att arbeta i en organisation med starkt framåtdriv som gör nytta? Är du en initiativtagande, relationsbyggande och duktig kommunikatör som vill ta ett helhetsgrepp och utveckla både ditt arbete och dig själv? Då kan detta vara rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Erbjudande

Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Om SKL Kommentus

SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt en majoritet av Sveriges kommuner. SKL Kommentus-koncernen består av tre affärsområden; SKL Kommentus HR- och chefsstöd, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Våra kunder är både kommunala och statliga organisationer och vårt uppdrag och kärnverksamhet är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda stöd och tillgodose deras behov av varor och tjänster. SKL Koncernen har cirka 130 medarbetare och våra kontor ligger i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs gärna mer om SKL Kommentus och vår verksamhet här.

Om rollen

Som Kommunikationsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar och fungera som huvudkontaktperson för kommunikationen inom ett av våra affärsområden – SKL Kommentus Inköpscentral – som upphandlar nationella ramavtal åt i huvudsak kommuner och landsting. Du kommer ha stort eget ansvar som innebär att utveckla, initiera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsuppdrag och projekt, i nära samarbete med ledningsgrupp, kategoriansvariga och medarbetare inom affärsområdet. I utförandet av de olika uppdragen och aktiviteterna har du dessutom hjälp av övriga kollegor inom Kommunikation. Då vi arbetar i en flexibel, projektbaserad organisation kommer du även aktivt få delta i framtagande av strategi, planering och utförande av kommunikationsuppdrag och projekt som rör hela SKL Kommentus. Du rapporterar till kommunikationschefen och ingår i vår kommunikationsavdelning som idag består av 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

  • Planera, koordinera och utföra kommunikationsuppdrag och aktiviteter inom affärsområdet
  • Planera, koordinera, producera och följa upp extern- och marknadskommunikation, internkommunikation, tjänste- och produktkommunikation samt projektkommunikation
  • Agera stöd och bollplank till ledningsgrupp, chefer och medarbetare i såväl strategiska som operativa kommunikationsfrågor inom affärsområdet

Om dig

För att lyckas i rollen har du minst fem till sju års erfarenhet av brett kommunikationsarbete på både strategisk och operativ nivå. Du är en vass skribent, har goda språkkunskaper i svenska och behärskar både traditionella och digitala kanaler inklusive rörlig media. Du har förmåga att författa ändamålsenliga texter och producera engagerande innehåll med fokus på målgrupp och syfte. Du är en duktig projektledare som vågar tänka nytt och är van att jobba mot deadlines. Du har en eftergymnasial utbildning, troligtvis inom information, kommunikation, webb eller journalistik. För att trivas i rollen har du förmåga att växla mellan att leda olika arbetsgrupper, samarbeta och jobba i team. Du har också goda kunskaper inom relevanta kommunikationsverktyg, gärna EpiServer och Apsis. Som person är du driven, prestigelös, flexibel och har en god blick för helheten. Erfarenhet av offentlig sektor ser vi som meriterande.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar SKL Kommentus med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-20. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 34. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Camilla Waernelius (cw@kimm.se) eller Sabina Axelsson (sa@kimm.se).

Trevlig sommar!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger SKL Kommentus

Hornsgatran 15, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikationsansvarig till Systecon

Nu söker vi en Kommunikationsansvarig som är van att arbeta självständigt, är initiativrik och kan hitta möjligheterna att utveckla Systecon som varumärke genom kommunikation. Du kommer få arbeta i ett härligt team med varierande arbetsuppgifter, både strategiskt och operativt. Skicka in din ansökan, vi är nyfikna på att veta mer om dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till O’Learys Trademark

Till O’Learys Trademark söker vi en erfaren, driven och prestigelös person till den spännande rollen som Digital Marketing Specialist. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid med omgående start och 6 månader framåt. Uppdraget är placerat på O’Learys kontor vid Norrtull, Stockholm.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Marknadskommunikatör till Ellevio

Vill du vara med på resan mot framtidens hållbara energisamhälle? Vill du bidra till energiomställningen genom att förse våra kunder med kunskap om deras energiförbrukning så att vi i Sverige kan använda vår el smartare? Vi vill göra Sverige el-smart och samtidigt leverera den bästa kundupplevelsen! Låter detta som rätt utmaning för dig?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Content & Social Media Manager, E.ON B2C

E.ON är inne i en spännande förändringsresa som berör oss alla. Den handlar om vår framtid – en dramatisk omställning mot hållbarhet och utveckling av ny energi. Tänk att få vara en del av att utveckla det nya framväxande energilandskapet. Att på riktigt bidra till ett mer hållbart samhälle? Känns det som en utmaning som du går igång på? E.ON B2C söker nu en Content & Social Media Manager.

Stockholm

Läs mer