Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Tjänsteansvarig inloggade tjänster till Collectum

Nu söker vi en person med stort intresse för kundupplevelsen som kan ansvara för våra inloggade tjänster! Låter det som en roll för dig?

Erbjudande
Vi på Collectum ser till att Sveriges tjänstemän får mesta möjliga pension för pengarna genom att pressa priser och se till att det är enkelt att ta hand om sin tjänstepension. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats som präglas av ansvar, engagemang och samarbetet vilka är viktiga ledstjärnor för oss. Vi sitter i fina lokaler vid Slussen i Stockholm.

Collectum är en trevlig organisation med god personalpolitik, där man bryr sig om sina medarbetare och strävar efter balans i livet. Man får dessutom möjlighet att arbeta i ett härligt socialt och roligt gäng som tycker om att gå till jobbet.

Om rollen
Som Tjänsteansvarig inloggade tjänster har du det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Collectums inloggade kundmöten mot såväl arbetsgivare som privatpersoner. Målet med de inloggade kanalerna för arbetsgivare är att underlätta enkel och korrekt rapportering medan det för privatpersoner är att ge kunden en känsla av överblick, förståelse och kontroll över sin tjänstepension.

Du ingår i två sammanhang. Det ena är som medarbetare på Kommunikationsenheten (som har huvudansvaret för de inloggade tjänsterna) och det andra är som en medlem i två nya tvärfunktionella team där medarbetare från övriga organisationen finns med, såväl processansvariga som IT-medarbetare, kundtjänst och handläggare. Ansvaret för de digitala tjänsterna är i praktiken delat och som representant för kommunikation ansvarar du främst för att driva frågan gällande kundupplevelsen och att ständigt skapa förbättringar både för företag och privatpersoner medan till exempel IT och processansvariga ansvarar för verksamhetsnyttan och teknikperspektivet.

Nyckelord för rollen och hur vi tänker kring de inloggade tjänsterna är: Funktionalitet, kundnytta, förenkling.

Det utmanande med rollen är dels att genom digitala gränssnitt göra det enkelt för arbetsgivare att rapportera rätt och för tjänstemännen att förstå sin tjänstepension. Det är även lågintresseprodukt hos våra kunder, både arbetsgivare och arbetstagare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för kundperspektivet och kommunikationsperspektivet i tvärfunktionella team med målet att förbättra kundupplevelsen i Collectums inloggade tjänster.
  • Löpande driva utveckling och förvaltning i de inloggande tjänsterna genom agilt arbetssätt för olika projekt genom samarbete, dialog, möten och gemensam backlogg. 
  • Göra kundintervjuer och kvalitativa djupintervjuer med målet att förstå kundernas behov för att sedan kunna omsätta det i de agila teamen. Testerna genomförs i möten med användarna där såväl skisser, prototyper och lanserade lösningar testas.
  • Tillsammans med Tjänsteansvarig publika tjänster och Innehållsansvarig på Kommunikation utveckla tydliga digitala flöden för Collectums kunder. Eftersom kundupplevelsen för kunden sträcker sig över alla Collectums kanaler är det viktigt att i samarbete med övriga kunna driva utvecklingen av den samlade upplevelsen.

Om dig
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att samarbeta med flera olika avdelningar och kollegor internt hos oss. Du har en förmåga att se helheten och kunna kompromissa för att lyckas med ett projekt. Vi tror att det kräver mognad och trygghet.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom t.ex. marknad och kommunikation, tjänstedesign och/eller UX. Du behöver ha förståelse för marknad/kommunikation och har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll inom digitala tjänster ex. kundresor, kundnöjdhet och kundbeteende. Du har erfarenhet av att ansvara för att driva och leda frågor, gärna utifrån ett agilt arbetssätt där det handlar om samarbete med andra personer för att driva projekt framåt. Du kommer inte att koda själv men du ska kunna samarbeta med och kravställa till IT utan problem. Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av finansiell verksamhet bank/ försäkring och/eller har erfarenhet av att jobba med inloggade tjänster ex. finansiella tjänster eller EU-regelverk & villkor. Det är även meriterande om du är van vid Google Analytics, Episerver och Sitevision.

Mer om Collectum
Collectum administrerar den kollektivavtalade tjänstepensionen ITP för företag, försäkrade och försäkringsbolag. Vi är den oberoende knutpunkten för ITP, som genom kunskap och service ser till att premier och information på ett snabbt och enkelt sätt når rätt mottagare. Collectum förmedlar årligen 36 miljarder kronor i premier mellan 34 000 företag och ett tjugotal försäkringsbolag. 2 miljoner personer omfattas av tjänstepensionen ITP.

Nu måste du ju ansöka! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram mot din ansökan med CV och Brev via www.kimm.se senast 2018-08-19. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Urvalsprocessen och intervjuer kommer att ske efter 20 augusti.

Obs! Vi tar inte emot ansökningar via mejl pga GDPR.

Glad sommar och välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Föräldralön, Karriärmöjligheter, Sommartid, Tjänstepension