Marknadsansvarig till Edge HR

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Brinner du för digital marknadsföring och beskriver du dig själv med följande ord: Kompetent, engagerad, uppdaterad, starkt affärsfokus, strateg när så krävs, prestigelös och bjuder på mig själv! Då kan du vara vår nästa kollega! För det är nämligen med dessa ord våra medarbetare beskriver sig själva och sina kollegor. Vi på Edge HR söker en Marknadsansvarig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vi erbjuder
Edge HR är experter inom HR-frågor och erbjuder digitala tjänster för framtidens HR-lösningar. Hos oss på Edge HR får du arbeta i ett företag med stort engagemang, höga ambitioner och positiva kollegor. Våra framgångsfaktorer är glädje, mod, engagemang och affärsdriv och vi arbetar ständigt med att värdeorden ska genomsyra vår verksamhet. Du får ett stimulerande arbete inom ett växande och viktigt område, där Edge HR har eftertraktade tjänsterna att erbjuda. Vi är ett modernt företag som har bra förmåner för våra anställda.

Rollen
Du ansvarar för företagets marknadsföring med vår webb som största plattform och marknadsför Edge HR’s digitala tjänster och varumärke till befintliga och nya kunder. Att aktivt och proaktivt underhålla och utveckla vår sociala kanal- och webbnärvaro för att skapa konverteringar är en del av din vardag. Det är en dynamisk generalistroll med digitalt fokus och stort eget ansvar som förutom webben innefattar allt en marknadsansvarig på ett mindre företag gör. Du förstår försäljning och kan snabbt sätta dig in i rollen, du greppar helheten men ser samtidigt detaljer. Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader och rapporterar till Head of Sales & Marketing.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Säkerställa aktivering av marknadsplan i samråd med Head of Sales & Marketing. Ansvara för budget, plan, utförande och uppföljning.
  • Ansvara för vår webbplats, innehåll och konverteringar som bildbehandling, skriva och formulera texter samt kontinuerlig och avgörande uppföljning av SEO och SEM.
  • Genomföra marknadsaktiviteter, ha kunskap om rätt kanalval och utveckla content, dvs paketera och marknadsför information, nyheter och data för konvertering.
  • Skapa nyhetsbrev, white papers och annan produkt- och nyhetsinfo.
  • Projektleda och genomföra e-marknadsföring med hjälp av Apsis.
  • Hantera och ha övergripande ansvar för våra sociala medier.
  • Vara tydlig kravställare och ha ett nära samarbete med byråer och andra leverantörer.

Om dig
För att lyckas i rollen har du minst 3 års erfarenhet av digital marknadskommunikation. Sociala mediakanaler – kan du på dina fem fingrar! Du har gärna erfarenhet av B2C och är en van beställare från byråer. En social, självgående initiativtagare som trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö, vilket innebär att du ska kunna arbeta högt som lågt – ibland med korta puckar. Det är viktigt att du är en driven strukturerad projektledare med teknisk förståelse som dessutom trivs när det är mycket att göra och vill nå uppsatta mål. Det är en bred roll och förutom den digitala kompetensen ser vi gärna en kommunikativ person som gillar att ha flera kontaktytor och har stilistik förmåga.

Kompetenser

  • Akademisk utbildning inom marknadskommunikation och/eller motsvarande digital utbildning från t ex Berghs eller Hyper Island.
  • Goda kunskaper samt erfarenhet av att arbeta i Episerver eller liknande CMS-verktyg.
  • Goda kunskaper av Adobe Photoshop och Indesign.
  • Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och Google Adwords.
  • Meriterande om du har arbetat med Upsales, Apsis och Apsis lead eller liknande.

Mer om Edge HR
Edge HR är ett marknadsledande HR ContTech bolag som hjälper företag och organisationer att arbeta effektivt och professionellt med HR-frågor. Vi erbjuder våra kunder digitala tjänster, systemstöd samt seminarier och utbildningar inom HR, arbetsrätt och Talent Management. Edge HR är ett bolag inom koncernen Wise Group AB (publ), som är noterade på Nasdaq Small Cap. Läs mer på www.edgehr.se

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Ericsson de Contreras på 08-555 290 00 eller på mejl cec@kimm.se. Vi intervjuar löpande och ser fram emot att få din ansökan med personligt brev och CV via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 20 okt. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer