Marknadsansvarig till Edge HR
Vi erbjuder
Edge HR är experter inom HR-frågor och erbjuder digitala tjänster för framtidens HR-lösningar. Hos oss på Edge HR får du arbeta i ett företag med stort engagemang, höga ambitioner och positiva kollegor. Våra framgångsfaktorer är glädje, mod, engagemang och affärsdriv och vi arbetar ständigt med att värdeorden ska genomsyra vår verksamhet. Du får ett stimulerande arbete inom ett växande och viktigt område, där Edge HR har eftertraktade tjänsterna att erbjuda. Vi är ett modernt företag som har bra förmåner för våra anställda.
Rollen
Du ansvarar för företagets marknadsföring med vår webb som största plattform och marknadsför Edge HR’s digitala tjänster och varumärke till befintliga och nya kunder. Att aktivt och proaktivt underhålla och utveckla vår sociala kanal- och webbnärvaro för att skapa konverteringar är en del av din vardag. Det är en dynamisk generalistroll med digitalt fokus och stort eget ansvar som förutom webben innefattar allt en marknadsansvarig på ett mindre företag gör. Du förstår försäljning och kan snabbt sätta dig in i rollen, du greppar helheten men ser samtidigt detaljer. Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader och rapporterar till Head of Sales & Marketing.
Huvudsakliga uppgifter:
- Säkerställa aktivering av marknadsplan i samråd med Head of Sales & Marketing. Ansvara för budget, plan, utförande och uppföljning.
- Ansvara för vår webbplats, innehåll och konverteringar som bildbehandling, skriva och formulera texter samt kontinuerlig och avgörande uppföljning av SEO och SEM.
- Genomföra marknadsaktiviteter, ha kunskap om rätt kanalval och utveckla content, dvs paketera och marknadsför information, nyheter och data för konvertering.
- Skapa nyhetsbrev, white papers och annan produkt- och nyhetsinfo.
- Projektleda och genomföra e-marknadsföring med hjälp av Apsis.
- Hantera och ha övergripande ansvar för våra sociala medier.
- Vara tydlig kravställare och ha ett nära samarbete med byråer och andra leverantörer.
Om dig
För att lyckas i rollen har du minst 3 års erfarenhet av digital marknadskommunikation. Sociala mediakanaler – kan du på dina fem fingrar! Du har gärna erfarenhet av B2C och är en van beställare från byråer. En social, självgående initiativtagare som trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö, vilket innebär att du ska kunna arbeta högt som lågt – ibland med korta puckar. Det är viktigt att du är en driven strukturerad projektledare med teknisk förståelse som dessutom trivs när det är mycket att göra och vill nå uppsatta mål. Det är en bred roll och förutom den digitala kompetensen ser vi gärna en kommunikativ person som gillar att ha flera kontaktytor och har stilistik förmåga.
Kompetenser
- Akademisk utbildning inom marknadskommunikation och/eller motsvarande digital utbildning från t ex Berghs eller Hyper Island.
- Goda kunskaper samt erfarenhet av att arbeta i Episerver eller liknande CMS-verktyg.
- Goda kunskaper av Adobe Photoshop och Indesign.
- Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och Google Adwords.
- Meriterande om du har arbetat med Upsales, Apsis och Apsis lead eller liknande.
Mer om Edge HR
Edge HR är ett marknadsledande HR ContTech bolag som hjälper företag och organisationer att arbeta effektivt och professionellt med HR-frågor. Vi erbjuder våra kunder digitala tjänster, systemstöd samt seminarier och utbildningar inom HR, arbetsrätt och Talent Management. Edge HR är ett bolag inom koncernen Wise Group AB (publ), som är noterade på Nasdaq Small Cap. Läs mer på www.edgehr.se
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Ericsson de Contreras på 08-555 290 00 eller på mejl cec@kimm.se. Vi intervjuar löpande och ser fram emot att få din ansökan med personligt brev och CV via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 20 okt. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.