Kommunikationsansvarig till Axel Johnsson International

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Axel Johnson International är en industrigrupp som förvärvar och utvecklar teknikföretag inom strategiskt utvalda nischmarknader. Vi söker nu en kommunikationsansvarig med erfarenhet av både intern och extern kommunikation, är det du?

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vi erbjuder
På Axel Johnson International får du en spännande roll i en snabbt växande internationell industrikoncern med en av Sveriges mest namnkunniga ägare Antonia Ax:son Johnson med familj. Vi förvärvar och utvecklar teknikföretag inom strategiskt utvalda nischmarknader och vår verksamhet präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med stark och positiv kultur, där det är högt i tak. Som kommunikationsansvarig hos oss får du en central roll med möjlighet att fortsätta utveckla och driva gruppens övergripande kommunikation såväl internt som externt.   

Rollen
Rollen som kommunikationsansvarig är bred och omfattar allt från strategiska frågor hur vi kommunicerar olika budskap till att arbeta mer hands on med textbearbetning och uppdatering av digitala plattformar.

Din uppgift är att stärka varumärket såväl nationellt som internationellt genom att delge nyheter och på olika sätt berätta om vad som händer på företaget. Målet är att skapa en tydlig identitet och sammanhållen bild av Axel Johnson International, våra produkter/tjänster och värderingar.

Du kommer även att ansvara för att samordna och driva ett kommunikationsnätverk där kollegor från våra fyra affärsområden träffas regelbundet samt vara del av Axel Johnson ABs kommunikationsgrupp som omfattar representanter från alla våra systerbolag t ex Åhléns, Axfood, Martin & Servera som träffas regelbundet för att dela erfarenheter och kunskaper.

Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och rapporterar till Head of Group Strategy and M&A.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att projektleda årsberättelsen tillsammans med extern byrå samt planera och koordinera det interna arbetet.
  • Ansvara för all externkommunikation i våra digitala kanaler. Skapa innehåll i form av text och bild samt publicera innehåll på webb och sociala medier med mera.
  • Driva all internkommunikation och säkerställa användning och utveckling av vårt intranät.
  • Utveckling och upprätthållande av företagsidentitet i vår externa och interna kommunikation, att vi får fram rätt budskap till rätt målgrupp i rätt kanaler.
  • Utveckling och tillhandahållande av material och verktyg för kommunikation till våra affärsområden och funktionella roller inom Axel Johnson International. 

Om dig
Du är självgående, initiativrik och har lätt för att knyta kontakter med människor. Du tycker om att jobba med flera parallella projekt i projektgrupper med varierande sammansättning och storlek. Därför är det också en fördel om du är lösningsorienterad, men kan stå på dig i viktiga frågor för att behålla en gemensam kommunikationsplattfrom och identitet. För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken och öppen för att testa och lära dig nya saker – det är en del av vår kultur. Du är också bekväm med de förändringar som kommer med gruppens tillväxtmål. Vi ser gärna att du har ett visst intresse för industri där vi har vår huvudsakliga verksamhet.

Vi söker dig som…

  • har 2-5 års erfarenhet av liknande roll till exempel som projektledare på en kommunikationsbyrå.
  • har mycket goda kunskaper i affärsengelska och svenska i både tal och skrift.
  • har erfarenhet av projektledning, av att skapa, leda och hålla ihop flera parallella projekt inklusive budget.
  • har erfarenhet av att ha jobbat med medelstora produktioner, årsberättelser och erfarenhet av att jobba med digitala kanaler och eller sociala medier
  • har erfarenhet av upphandling av externa tjänster.
  • Har god erfarenhet av Officepaketet, särskilt Powerpoint.

Mer om Axel Johnsson International Axel Johnson International är en privatägd industrigrupp som förvärvar och utvecklar teknikföretag inom strategiskt utvalda nischmarknader. Vår verksamhet präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Huvudkontor är beläget i Stockholm och gruppen består av drygt 100 bolag med cirka 3 300 medarbetare och verksamhet i 25 länder. Total omsättning är 790 miljoner EUR. Läs gärna mer på: http://www.axinter.com

Intresserad av rollen?I den här rekryteringen samarbetar vi (Axel Johnsson International) med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt dock senast den 2018-10-31. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Customer Service Coordinator – Nokian Tyres

Nu växer vårt kundsupportteam och vi söker dig som vill jobba aktivt med roliga, utmanande och spännande kunder med premiumvarumärken inom bilbranschen. Vi är ett team på 4 personer som brinner för att serva våra kunder. Nokian Tyres, ett välkänt globalt varumärke som levererar däck av högsta kvalitet. Du är en viktig del i denna leverans, och vi befinner oss på en spännande resa. Taggad?”

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsansvarig – Nokian Tyres

Du har bred marknadskompetens och letar efter en marknadsroll där du får arbeta klart operativt, med utrymme för kreativitet, i alla kanaler, i en organisation med säljdriv och högt i tak. Som Marknadsansvarig hos oss ges du möjligheter att vara del av vårt svenska team med tydlig nordisk förankring där du både kan påverka, driva, koordinera och utföra marknadsaktiviteter.

Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Innehållsproducent till Maskinentreprenörerna

Nu söker Maskinentreprenörerna (ME) en vass skribent och innehållsproducent som ska kunna skapa innehåll både för förbundets digitala kanaler och tidningen Maskinentreprenören. Vi verkar i en spännande bransch i utveckling. Låter det intressant? Då kanske du är den vi söker.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer