Digital Marketing Specialist till Datscha
Vi erbjuder
Datscha är Sveriges, och en av världens, ledande utvecklare och leverantör av webbaserade tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter. Vi köper och samlar in fastighetsrelaterade data från marknadens bästa informations-leverantörer. Data som vi strukturerar, matchar, aggregerar och tillgängliggör i vår intuitiva och prisbelönta lösning så att våra professionella kunder snabbt kan hitta allt de söker. Nu söker vi en Digital Marketing Specialist med ansvar att driva Datschas digitala marknadsföring på den svenska marknaden.
Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär.
Rollen
Som Digital Marketing Specialist är du navet för all vår digitala marknadsföring med syfte att skapa relevanta, heta leads som vår säljavdelning kan bearbeta för nyförsäljning, mer- och korsförsäljning. Du jobbar tillsammans med och rapporterar till Global Head of Marketing för att realisera de strategier som sätts.
Vår Digitala Marketing Specialist ansvarar för att säkerställa en hög aktivitetsnivå, att det digitala innehållet håller hög kvalitet samt att analysera och följa upp de digitala aktiviteterna för att öka effektiviteten samt förbättra kundresan.
Rollen handlar om att skapa och driva digitala aktiviteter genom att skriva, skapa och publicera målgruppsanpassat innehåll för våra digitala kanaler som till exempel extern webb/inloggat läge, Linkedin, Twitter, Facebook och E-mail samt att utveckla och hitta nya digitala kanaler/aktiviteter för att nå våra prioriterade kundsegment.
Vi söker dig som är kreativ, driven och är grym på Google Ads, Google Analytics, CMS (Wordpress), Marketing Automation system (Pardot), SEO/SEM, Adobe Creative Suite, Sociala Medier både köpt och förtjänad. Du är duktig på det svenska språket i tal och skrift och du kommunicerar obehindrat på engelska med dina internationella kollegor. Du har cirka 2 års erfarenhet av liknande roll och har minst en eftergymnasial utbildning inom marknad och kommunikation med digital inriktning.
Tjänsten är placerad i Stockholm.
Så här tror vi att du är
För att trivas på Datscha behöver du ha en tydlig entreprenörsådra, gilla högt tempo och se lösningar och möjligheter snarare än problem. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt vilket innebär att du behöver kunna både vara social och lyhörd samtidigt som du är trygg i din kompetens och har båda fötterna jorden.
På Datscha är vi alla med och bidrar till vår framgång och vi arbetar mot gemensamma mål. Det innebär att vi värdesätter fokus och ägandeskap kring de uppgifter man ansvarar för. På Datscha förväntar vi oss att du inte bara bidrar med dina idéer och din input på vad vi kan göra bättre utan att du även aktivt tar ansvar för att genomföra idéerna.
Mer om Datacha
Datscha ingår i Strongholdkoncernen som består av bland annat Newsec, Niam, Tessin, Workaround och Mestro. På datscha.se kan du läsa mer om oss och våra tjänster.
Intresserad?I den här rekryteringen samarbetar Datscha med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev via kimm.se så snart som möjligt dock senast den 2018-11-11. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen!