Digital Marketing Specialist till Datscha

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring
  • Tjänstepension

Vi erbjuder
Datscha är Sveriges, och en av världens, ledande utvecklare och leverantör av webbaserade tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter. Vi köper och samlar in fastighetsrelaterade data från marknadens bästa informations-leverantörer. Data som vi strukturerar, matchar, aggregerar och tillgängliggör i vår intuitiva och prisbelönta lösning så att våra professionella kunder snabbt kan hitta allt de söker. Nu söker vi en Digital Marketing Specialist med ansvar att driva Datschas digitala marknadsföring på den svenska marknaden.

Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär.

Rollen
Som Digital Marketing Specialist är du navet för all vår digitala marknadsföring med syfte att skapa relevanta, heta leads som vår säljavdelning kan bearbeta för nyförsäljning, mer- och korsförsäljning. Du jobbar tillsammans med och rapporterar till Global Head of Marketing för att realisera de strategier som sätts.

Vår Digitala Marketing Specialist ansvarar för att säkerställa en hög aktivitetsnivå, att det digitala innehållet håller hög kvalitet samt att analysera och följa upp de digitala aktiviteterna för att öka effektiviteten samt förbättra kundresan.

Rollen handlar om att skapa och driva digitala aktiviteter genom att skriva, skapa och publicera målgruppsanpassat innehåll för våra digitala kanaler som till exempel extern webb/inloggat läge, Linkedin, Twitter, Facebook och E-mail samt att utveckla och hitta nya digitala kanaler/aktiviteter för att nå våra prioriterade kundsegment.

Vi söker dig som är kreativ, driven och är grym på Google Ads, Google Analytics, CMS (WordPress), Marketing Automation system (Pardot), SEO/SEM, Adobe Creative Suite, Sociala Medier både köpt och förtjänad. Du är duktig på det svenska språket i tal och skrift och du kommunicerar obehindrat på engelska med dina internationella kollegor. Du har cirka 2 års erfarenhet av liknande roll och har minst en eftergymnasial utbildning inom marknad och kommunikation med digital inriktning.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Så här tror vi att du är
För att trivas på Datscha behöver du ha en tydlig entreprenörsådra, gilla högt tempo och se lösningar och möjligheter snarare än problem. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt vilket innebär att du behöver kunna både vara social och lyhörd samtidigt som du är trygg i din kompetens och har båda fötterna jorden.  

På Datscha är vi alla med och bidrar till vår framgång och vi arbetar mot gemensamma mål. Det innebär att vi värdesätter fokus och ägandeskap kring de uppgifter man ansvarar för. På Datscha förväntar vi oss att du inte bara bidrar med dina idéer och din input på vad vi kan göra bättre utan att du även aktivt tar ansvar för att genomföra idéerna.

Mer om Datacha
Datscha ingår i Strongholdkoncernen som består av bland annat Newsec, Niam, Tessin, Workaround och Mestro. På datscha.se kan du läsa mer om oss och våra tjänster. 

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Datscha med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev via kimm.se så snart som möjligt dock senast den 2018-11-11. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Marketing Manager till Digpro

Har du erfarenhet av att jobba brett med marknadskommunikation med fokus på B2B? Lockas du av tanken att agera i ett tillväxtbolag? Har du förmåga att driva förändring, ta fram strategier, tydliggöra arbetssätt och utmana processer? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Conversion Manager till Semantix

Har du erfarenhet av att driva relevant trafik till en webbsida och konvertera besökare till betalande kunder? Hos oss kommer du, genom webbanalys och A/B-testning, analysera data och agera på insikter kring hur man bäst optimerar Buyers Journey, med målet att öka konvertering. Med andra ord kommer du ansvara för utvecklingen av vår digitala försäljning ur ett CRO perspektiv. Intresserad?

Stockholm

Läs mer