Digital Marketing Manager till Canal Digital

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Tjänstepension

Vårt erbjudande
Canal Digital är en av nordens ledande tv-distributörer och ligger i framkant gällande utveckling av både produkter och arbetssätt för att möta våra kunders förväntningar genom hela kundresan. Vi erbjuder en öppen arbetsmiljö där vi stöttar varandra i att lyckas och når våra ambitiösa mål. Vi ger dig utrymme för personlig utveckling och här uppmuntras du testa nya idéer! Vi tycker om människor och är nyfikna på dig!

Rollen
Som Digital Marketing Manager är ditt uppdrag att omsätta vår marknadsstrategi till handling för alla marknadsföringskanaler genom planering, utförande och uppföljning. Här blir du specialisten inom digital marknadsföring och vi vill att du på ett proaktivt sätt bidrar till att utveckla sättet som Canal Digital idag jobbar med våra aktiviteter i digitala kanaler gällande allt från strategi till medieval. I tätt samarbete med övriga kollegor på marknadsavdelningen, både lokalt och nordiskt arbetar du för att både skapa och utveckla kampanjer för svenska marknaden likväl som att säkra att nordiska kampanjer uppfyller den svenska marknadens behov samtidigt som du ansvarar för att förankra marknadsföringsaktiviteter i organisationen. Du samarbetar även med övriga avdelningar i Sverige, framförallt Customer Experience- och Säljavdelningen samt externa byråer. Rapporterar gör du till Marketing Director i Stockholm.

Dina övergripande ansvarsområden innefattar:

  • Kravställa och leda mediebyrå- och reklambyråsamarbetet gällande mediastrategi, mediaplanering, målgruppssegmentering, framtagning av budskap- och kampanjkoncept samt marknadsföringsmaterial för både offline och online, såsom tv, print, online video, sociala medier, display, SEM mm.
  • Ansvara för att driva och utveckla vår digitala närvaro i form av kanalval och den digitala kundresan. Du är specialisten som behöver kunna analysera resultat och ta actions.
  • Arbetar med konceptutveckling, skapa och utveckla kampanjer för alla kanaler till den svenska marknaden, 360-tänk. Säkerställa att kampanjer överensstämmer med den övergripande varumärkeskommunikationsstrategin.

Vi söker dig som har:

  • Minst 5 års erfarenhet av liknande roll ex. Digital Marketing Manager, Mediastrateg.
  • Relevant utbildning inom marknad och kommunikation med digital spets.
  • Mycket god erfarenhet av att driva och leda projekt samt ha kostnadsansvar.
  • God erfarenhet av att kravställa mot mediebyrå och reklambyrå .
  • Erfarenhet av att analysera utfall av kampanjer och aktiviteter i ex. digitala kanaler.
  • God erfarenhet av att skapa samverkan och goda relationer mellan stakeholders.
  • God erfarenhet av svenska och engelska i tal och skrift.
  • Kunskap inom SEO/SEM.
  • Meriterande med erfarenhet av Adobe analytics.
  • Meriterande med erfarenhet av mediabyråsidan.

Såhär tror vi att du är
Vi tänker att du är en person som har förmågan att skapa förtroende och inspirera både samarbetspartners och dina kollegor och stakeholders internt hos oss. Du är sannolikt en nyfiken och prestigelös person och gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter gällande trender och ny teknik och samarbete är en självklarhet för dig! Analys och uppföljning är något som intresserar dig och du vet att det är viktigt för att kunna ta actions och nå resultat.

Mer om oss
Canal Digital är en av nordens ledande tv-distributörer, vi erbjuder tv-abonnemang via satellit och streaming till närmare 840 000 hushåll i Norden. Vi ligger i framkant med utveckling av både produkter och arbetssätt för att möta kundernas förväntningar genom hela kundresan. Canal Digital i Sverige har ca 50 anställda vid kontoret i Stockholm. Telenor är ensam ägare av Canal Digital med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Titta gärna in på: www.canaldigital.se

Intresserad?                                                                                                                                           
I den här rekryteringen samarbetar Canal Digital med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev via kimm.se så snart som möjligt dock senast den 2018-11-08. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se eller Sabina Axelssonsa@kimm.se Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Marketing Manager till Digpro

Har du erfarenhet av att jobba brett med marknadskommunikation med fokus på B2B? Lockas du av tanken att agera i ett tillväxtbolag? Har du förmåga att driva förändring, ta fram strategier, tydliggöra arbetssätt och utmana processer? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Conversion Manager till Semantix

Har du erfarenhet av att driva relevant trafik till en webbsida och konvertera besökare till betalande kunder? Hos oss kommer du, genom webbanalys och A/B-testning, analysera data och agera på insikter kring hur man bäst optimerar Buyers Journey, med målet att öka konvertering. Med andra ord kommer du ansvara för utvecklingen av vår digitala försäljning ur ett CRO perspektiv. Intresserad?

Stockholm

Läs mer