Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Tillsatt

Stockholm

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Cancerfonden söker vi en Projektledare Marknads-PR. Detta är ett vikariat under 1 år på heltid med start i september. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Tjänsten är placerad på Cancerfondens kontor i Stockholm.

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet?

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre ska drabbas och fler överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Sedan 1951 har vi delat ut 11 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. I dag överlever två av tre cancer. På 50-talet var det en av tre. Vi har kommit långt, men vi är inte framme.

På kontoret i centrala Stockholm arbetar ett 70-tal medarbetare och nu söker vi en Projektledare Marknads-PR, till enheten Press, PR och Opinion.

Om tjänsten
Som Projektledare Marknads-PR har du i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Tillsammans med övriga medarbetare på Cancerfondens PR- och pressenhet skapar du synlighet kring organisationens arbete med kunskapsspridning, opinionsbildning och insamling.

I rollen som Projektledare marknads-PR planerar du och genomför PR-aktivering av kampanjer såsom exempelvis Rosa bandet och TV-galan ”Tillsammans mot cancer”. Du verkar i samarbete med dina kollegor på Cancerfonden men också med Cancerfondens ambassadörer, influencers och företagspartners. Allt för att Cancerfondens viktiga frågor ska synas i så stor utsträckning som möjligt. Som projektledare inom Marknads-PR rapporterar du till enhetschefen press & PR. Du arbetar också nära dina kollegor inom PR och Press, Marknad, Content och Företagssamarbeten.

Ansvar

  • PR-aktivering vid kampanjer
  • Tillsammans med kollegor från Press och PR, content, marknad och externa byråer ta fram planer, kommunikationsbudskap, kreativa innehållsidéer och tillvägagångssätt till olika målgrupper för kampanjer
  • Leda projekt från ax till limpa
  • Identifiera och bygga relationer med influencers och samarbetspartners, samt bearbeta och skapa relationer med journalister, mediehus, nätverk och andra intressenter
  • Att hitta nyhetskrokar och ta ut dem i egna och förtjänta kanaler
  • Skriva pressmeddelanden, texter och budskap för sociala medier
  • Att säkerställa uppföljning, utvärdering samt presentation av utfall av alla PR-aktiveringar och aktiviteter

Vem vi söker
Vi tror att du har arbetat som konsult på byrå inom Marknads-PR. Du är en van projektledare med förmåga att driva och leverera projekt och kampanjer med många intressenter och kontaktytor. Du kan med lätthet driva flera projekt parallellt, även i tidvis mycket intensiva arbetssituationer.

Du har en bred förståelse för sociala medier och det digitala medielandskapet, samt förmågan att kreera kommunikationsidéer utifrån den förståelsen och kan producera content som kan få olika kanaler att samverka. Du har även en utbildning inom kommunikation, journalistik eller marknadsföring och du har goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.

Upparbetade relationer/befintligt nätverk bland journalister och influencers samt erfarenhet från Influencer Marketing är meriterande.

Personliga egenskaper

  • Förmåga att bygga och underhålla relationer, såväl internt som externt
  • Kontaktskapande, skapa goodwill och gör ett gott intryck
  • Noggrann och strukturerad
  • Personlig mognad och ett gott omdöme
  • Har lätt att kommunicera på ett positivt och entusiastiskt sätt
  • Målmedveten
  • Förändringsbenägen

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Vi är nyfikna på dig! Skicka genast in din ansökan eftersom vi löpande går igenom kandidaturvalet och uppdraget kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver, annars håller vi dig uppdaterad. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Lisa Andelius (la@kimm.se) och Konsultchef Emma Knaggård Wendt (ekw@kimm.se). Dessvärre kan vi inte ta emot ansökningar via mail utan du skickar in din ansökan genom annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer