Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och har i dag runt 1700 medarbetare på 20 orter i Sverige. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg‑Hansa finns där i vått och torrt. I den bästa av världar så inträffar inte några olyckor eller skador. Därför jobbar vi kontinuerligt för att förebygga dem, både i det lilla och det stora

Vi erbjuder

Som UX-designer på Trygg-Hansa jobbar du med att översätta idéer och affärskrav till prototyper och användarflöden för våra digitala plattformar. För att uppnå maximal kundanpassning designar vi våra digitala processer från början. Dina leveranser består av skisser i inledande faser för att allteftersom övergå till klickbara wireframes och sedan slutlig design. Tjänsten är placerad på Trygg-Hansas huvudkontor i centrala Stockholm. Du välkomnas till nyrenoverade ljusa och trevliga lokaler.

Om jobbet

  • du kommer att analysera våra kunders utmaningar och presentera optimala lösningar som fullständigt baseras på trafik och data. Därefter gör du löpande användartester och A/B-tester.
  • du är delaktig i den digitala transformationsprocessen och tar löpande fram prototyper för nya digitala tjänster utifrån intressenters begäran. Samtidigt arbetar du med att ständigt optimera våra befintliga tjänsters struktur, innehåll och användarupplevelse.
  • teamet arbetar enligt agil metodik utifrån 2 veckors sprintar och du kommer därmed jobba tätt ihop med digitala specialister, grafisk designer, webmaster, web copy och analytiker för att hämta inspiration, men också löpande avrapportera ditt arbete och stämma av allt inom ramen för förväntningarna.
  • utöver interaktionsdesign kommer du även att få möjlighet att vara delaktig i övriga steg i utvecklingsprocessen vid behov. Det rör sig exempelvis om kravställning, projektkoordinering och kvalitetssäkring.

Vi söker dig som

  • har arbetat i en liknande roll i minst 3 år och har medieutbildning inom webb från exempelvis Berghs, Hyper Island eller högskola/universitet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • har stor vana av att arbeta nära utvecklare och har erfarenhet av att jobba med användartester och/eller A/B-testning.
  • har använt dig av grafiska verktyg och skissverktyg som Sketch, Invision och Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop) och är duktig på visuellt arbete med webblösningar.
  • har en allmän känsla för detaljer och erfarenhet av att detaljdesigna digitala gränssnitt, även med mer avancerad interaktion än rena informationssajter.

Om dig

Du har intresse för psykologin bakom våra kunders agerande och drivs av att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken och har en analytisk förmåga som du omsätter i skarpa förslag på hur vi kan öka vår konverteringsgrad i digitala flöden. Det handlar bland annat om försäljning, att lösa våra kunders serviceärenden och att anmäla skador på trygghansa.se. Som person är du social, serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du är självgående med hög prestationsförmåga, och samtidigt fungerar bra i grupp. Du har ett transparent arbetssätt och agerar ödmjukt inför andra. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt agil metodik. För rollen krävs en god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. I och med den snabba utveckling som sker på marknaden är det av stor vikt att du brinner för ditt område och håller dig uppdaterad kring nya webstandards.

Mer om Trygg-Hansa

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och har i dag runt 1700 medarbetare på 20 orter i Sverige. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg‑Hansa finns där i vått och torrt. I den bästa av världar så inträffar inte några olyckor eller skador. Därför jobbar vi kontinuerligt för att förebygga dem, både i det lilla och det stora.

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar Trygg-Hansa med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson ja@kimm.se eller ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-08-12. Urval sker löpande under sommaren och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag

Välkommen med din ansökan redan idag!

Fackliga kontaktpersoner:
Forena: Christer Bjellert, tel. 070-168 2806 
SACO: Lena Darin, tel. 070-168 2844

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal