User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och har i dag runt 1700 medarbetare på 20 orter i Sverige. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg‑Hansa finns där i vått och torrt. I den bästa av världar så inträffar inte några olyckor eller skador. Därför jobbar vi kontinuerligt för att förebygga dem, både i det lilla och det stora

Vi erbjuder

Som UX-designer på Trygg-Hansa jobbar du med att översätta idéer och affärskrav till prototyper och användarflöden för våra digitala plattformar. För att uppnå maximal kundanpassning designar vi våra digitala processer från början. Dina leveranser består av skisser i inledande faser för att allteftersom övergå till klickbara wireframes och sedan slutlig design. Tjänsten är placerad på Trygg-Hansas huvudkontor i centrala Stockholm. Du välkomnas till nyrenoverade ljusa och trevliga lokaler.

Om jobbet

  • du kommer att analysera våra kunders utmaningar och presentera optimala lösningar som fullständigt baseras på trafik och data. Därefter gör du löpande användartester och A/B-tester.
  • du är delaktig i den digitala transformationsprocessen och tar löpande fram prototyper för nya digitala tjänster utifrån intressenters begäran. Samtidigt arbetar du med att ständigt optimera våra befintliga tjänsters struktur, innehåll och användarupplevelse.
  • teamet arbetar enligt agil metodik utifrån 2 veckors sprintar och du kommer därmed jobba tätt ihop med digitala specialister, grafisk designer, webmaster, web copy och analytiker för att hämta inspiration, men också löpande avrapportera ditt arbete och stämma av allt inom ramen för förväntningarna.
  • utöver interaktionsdesign kommer du även att få möjlighet att vara delaktig i övriga steg i utvecklingsprocessen vid behov. Det rör sig exempelvis om kravställning, projektkoordinering och kvalitetssäkring.

Vi söker dig som

  • har arbetat i en liknande roll i minst 3 år och har medieutbildning inom webb från exempelvis Berghs, Hyper Island eller högskola/universitet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • har stor vana av att arbeta nära utvecklare och har erfarenhet av att jobba med användartester och/eller A/B-testning.
  • har använt dig av grafiska verktyg och skissverktyg som Sketch, Invision och Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop) och är duktig på visuellt arbete med webblösningar.
  • har en allmän känsla för detaljer och erfarenhet av att detaljdesigna digitala gränssnitt, även med mer avancerad interaktion än rena informationssajter.

Om dig

Du har intresse för psykologin bakom våra kunders agerande och drivs av att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken och har en analytisk förmåga som du omsätter i skarpa förslag på hur vi kan öka vår konverteringsgrad i digitala flöden. Det handlar bland annat om försäljning, att lösa våra kunders serviceärenden och att anmäla skador på trygghansa.se. Som person är du social, serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du är självgående med hög prestationsförmåga, och samtidigt fungerar bra i grupp. Du har ett transparent arbetssätt och agerar ödmjukt inför andra. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt agil metodik. För rollen krävs en god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. I och med den snabba utveckling som sker på marknaden är det av stor vikt att du brinner för ditt område och håller dig uppdaterad kring nya webstandards.

Mer om Trygg-Hansa

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och har i dag runt 1700 medarbetare på 20 orter i Sverige. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg‑Hansa finns där i vått och torrt. I den bästa av världar så inträffar inte några olyckor eller skador. Därför jobbar vi kontinuerligt för att förebygga dem, både i det lilla och det stora.

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar Trygg-Hansa med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson ja@kimm.se eller ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-08-12. Urval sker löpande under sommaren och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag

Välkommen med din ansökan redan idag!

Fackliga kontaktpersoner:
Forena: Christer Bjellert, tel. 070-168 2806 
SACO: Lena Darin, tel. 070-168 2844

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Webbanalytiker till Miljonlotteriet

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Göteborg Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer