Kommunikatör med inriktning PR och sociala medier till växande bostadsbolag

Tillsatt

Göteborg Rekrytering

Willhem växer och står inför spännande utmaningar inom kommunikationsområdet. Nu söker vi dig som vill ta vårt arbete med sociala medier till nästa nivå genom din talang för att skapa engagerande kommunikation till våra olika målgrupper. Välkommen till ett omväxlande, utvecklande och roligt jobb i ett ungt och växande bostadsbolag!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Som vår nya kommunikatör blir din inriktning redaktionell kommunikation, PR och sociala medier. Du kommer att arbeta i fräscha lokaler på huvudkontoret mitt i centrala Göteborg, där du är del av ett team om totalt fyra personer. Avdelningen arbetar löpande med att stötta organisationen i kommunikations- och marknadsfrågor med målet att stärka Willhems varumärke. Tjänsten är delvis ny, så du behöver se positivt på att vara med och forma rollen och bidra till fortsatt utveckling inom området. Hos oss på Willhem får du arbeta i ett bolag i kontinuerlig utveckling, tillväxt och förändring och du bör uppskatta möjligheten att få vara med och sätta avtryck.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Planera, producera och publicera innehåll i våra externa kanaler
  •  Vara ansvarig redaktör för sociala medier
  • Ta fram en contentplan och vara samordnande för nyhetsarbetet i gruppen
  • Stötta våra lokala ortskontor med att skriva pressmeddelanden utifrån en lokal vinkel samt övrigt kommunikationsstöd
  • Utveckla mallar och verktyg för bland annat kundkommunikation
  • Producera digitala nyhetsbrev
  • Vara delaktig i arbetet med att utveckla vår hållbarhetskommunikation samt bidra i övriga kommunikationsprojekt, till exempel intranätutveckling

Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att hitta nyheter både inom och utanför organisationen och som kan omvandla dina idéer till värdeskapande innehåll. Du är kreativ, tar egna initiativ och trivs i producentrollen! Vi tror att du är en kommunikativ och serviceinriktad person som är lyhörd för organisationens behov och har lätt för att bygga relationer. För dig är det naturligt att planera ditt arbete självständigt, följa upp det mot våra kommunikationsmål och föreslå förbättringar.

Din bakgrund

Utbildning inom kommunikation, marknad eller media är ett krav tillsammans med minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha känsla för färg och form, baskunskaper i InDesign och Photoshop och vara en van användare av digitala verktyg. Har du erfarenhet av Episerver, Apsis och kan skapa rörligt material är det ett stort plus. Självklart är du en skicklig skribent som med lätthet kan målgruppsanpassa ditt budskap efter mottagare och kanal. Det är positivt om du har arbetat i bolag med starkt kundfokus, t ex service eller konsumtion, och gärna med geografiskt spridd verksamhet.

Nyfiken?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan vi inte kan ta emot din ansökan via mail, utan du behöver göra det direkt via annonsen eller på Kimm.se. Däremot svarar vi gärna på dina frågor som du kan ställa direkt till ansvarig rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals, Stina Scheller, stina.scheller@wise.se. Vi vill ha din ansökan senast 30:e augusti, och vi vill poängtera att vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige tror vi på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi är ett företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som för våra medarbetare. Nya idéer inom strategiska utvecklingsområden som hållbar utveckling och digitalisering ska bidra till ambitionen att vara ett ovanligt nyskapande bostadsbolag som ska sätta ett avtryck i branschen. Ägare är Första AP-fonden. Läs mer på oss, vår historia och våra värderingar på vår hemsida.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Willhem AB

Vasagatan 45, Göteborg

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer